ارگوتراپیست مهدی صابر

مهمترین علائم بیش فعالی

مهم ترین علائم بیش فعالی|علائم بیش فعالی در کودک یک ساله|مرکز تشخیص و درمان بیش فعالی دکتر صابر

سر فصل مطالب

اختلال بیش فعالی نوعی اختلال رشدی – عصبی و پیچیده است که روی موفقیت کودک و فرایند های رشدی او در مدرسه و هم چنین روابط او تاثیر گذار می باشد. علائم بیش فعالی در افراد مختلف، متفاوت است و این سبب می شود تشخیص آن سخت باشد. بیش فعالی یکی از شایع ترین اختلالات دوران کودکی می باشد که شناخت زود هنگام و درمان به موقع آن می تواند شدت این اختلال و هم چنین مهم ترین علائم بیش فعالی را کم تر کند. هر کودک احتمال دارد بسیاری از علائم بیش فعالی را در طول زندگی خویش تجربه کند؛ به همین علت برای تشخیص علائم بیش فعالی کودکان، فرد متخصص باید کودک را با چندین ملاک و معیار را بررسی کند. مرکز تشخیص و درمان بیش فعالی دکتر صابر با ارزیابی دقیق اختلال بیش فعالی در کودک یک ساله و با جمعی از متخصصین در حوزه درمان علائم بیش فعالی در کودکان، به ارائه خدمات کاردرمانی بیش فعالی و گفتاردرمانی بیش فعالی در غرب و شرق تهران مشغول می باشد.

جهت تماس با کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی جناب آقای دکتر صابر (کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران ، کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد) باشماره 09029123536 تماس حاصل فرمایید.

14 مورد از مهم ترین علائم بیش فعالی

-ناتوانی در شناخت نیازها و خواسته های دیگران

-قطع کردن صحبت دیگران

-ناتوانی در آرام ماندن

-رویا پردازی

-مشکل در انتظار ماندن نوبت

-آشفتگی عاطفی

-اجتناب از کار هایی که به تلاش نیاز دارند

-پر جنب و جوشی و سر و صدای زیاد

-عدم تمرکز و توجه

-ناتوانی در به اتمام رساندن کار ها

-اشتباهات عجیب و متعدد

-فراموشی و حواس پرتی

-مشکل در دنبال کردن وظایف و فعالیت ها

-نشان دادن علائم در بیش از یک محیط

علائم بیش فعالی در کودک یک ساله

هیچ مورد راهنمای بالینی برای تشخیص اختلال بیش فعالی در سنین یک تا دو سال در کودک موجود نیست. تشخیص بیش فعالی آن قدر ساده نیست که توسط یک آزمون ساده توسط متخصص صورت گیرد. مجموعه ای از علائم بیش فعالی در کودک باید مورد ارزیابی قرار بگیرد تا تشخیص دقیق انجام شود. با این حال علائم بیش فعالی در کودک یک سال عبارت اند از:

-بی قراری در دست و پا ها

-بدون وقفه حرف زدن

-تحرک و جنب و جوش زیاد

-مشکلات خواب

-عدم توانایی در گوش کردن به حرف های دیگران

-عدم توانایی در تمرکز و توجه

-حواس پرتی

-تکانشگری

-ناتوانی در آرام ماندن

درمان علائم بیش فعالی در کودک یک ساله

پس از ارزیابی علائم بیش فعالی در کودک یک ساله، باید به سراغ روش های درمانی آن برویم. درمان بیش فعالی در کودک یک ساله هم از روش گفتاردرمانی و کاردرمانی و هم از روش رفتار درمانی، روان درمانی، بازی درمانی یا در نهایت دارو درمانی انجام می شود.

اختلال بیش فعالی نوعی اختلال است که علائم آن را از همان سنین ابتدایی کودک می توان تشخیص داد اما تشخیص این نوع اختلال تا پیش از سن مدرسه کمی دشوار است چرا که عوامل گوناگون دیگری هم هستند که سبب عدم توجه یا دقت کافی یا پر جنب و جوشی کودک می شوند.

علائم بیش فعالی در کودک یک ساله

error: Content is protected !!