ارگوتراپیست مهدی صابر

علائم بیش فعالی در کودکان

علائم بیش فعالی در کودکان و نوزادان چیست | تشخیص و درمان بیش فعالی و نقص توجه دکتر صابر

سر فصل مطالب

علائم بیش فعالی در کودکان، عدم توجه، تکانشگری و تحریک پذیری را شامل می شود. علائم بیش فعالی در نوزادان نیز در ابتدای زندگی مشخص می شود. از آن جا که بسیاری از کودکان معمولی ممکن است این علائم را با سطح کمتری داشته باشند، باید تشخیص علائم بیش فعالی در کودکان به وسیله یک دکتر بیش فعالی و  از طریق معاینه و ارزیابی درست انجام شود. مرکز تشخیص و درمان بیش فعالی دکتر صابر با ارزیابی های دقیق و صحیح تحت نظر دکتر مهدی صابر و با همکاری کادری مجرب با درمان های تخصصی نظیر اتاق توجه شنیداری، اتاق تاریک بینایی، سنسوری روم ، ماساژ درمانی و… درمان های مختلف در شرق و غرب تهران مشغول به فعالیت می باشد. درمان بیش فعالی با استفاده از تکنیک های کاردرمانی و رفتاردرمانی به صورت تیمی اماکن پذیر می باشد.

جهت تماس با کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی جناب آقای دکتر صابر (کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران ، کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد) باشماره 09029123536 تماس حاصل فرمایید.

بیش فعالی در کودکان و نوزادان

علائم بیش فعالی در کودکان و نوزادان در طی چند ماه متوالی پدیدار می شوند که غالبا علائم تکانشگری و بیش فعالی از علائم نقص توجه ظاهر می شوند. علائم بیش فعالی در کودکان ممکن است به مدت یک سال یا بیشتر ظاهر نشود.

همه کودکان گاهی اوقات بی قراری می کنند، وقت شان را با خیال بافی صرف می کنند. هنگامی که بیش فعالی، حواس پرتی و نقص توجه، تمرکز کم و برخی دیگر بر عملکرد کودک در مدرسه، مهد کودک و… تاثیر گذار باشد، احتمال دارد اختلال بیش فعالی در آن ها دیده شود. از آن جا که علائم بیش فعالی در کودکان و علائم بیش فعالی در نوزادان در محیط های مختلف متفاوت می باشد، تشخیص علائم بیش فعالی در کودکان بسیار سخت است.

علائم بیش فعالی در کودکان

-بی قراری و نا آرامی

-عدم تمرکز و توجه

-خیال پردازی

-فراموشی

-حواس پرتی

-اشتباهات متعدد

-مشکل در سازماندهی

-بازی کردن با سر و صدا

-مشکل در انتظار ماندن و نوبت

-قطع کردن فعالیت دیگران

-آشفتگی عاطفی

-جنب و جوش زیاد

تشخیص علائم بیش فعالی در کودکان

تشخیص درباره این که کودک به اختلال بیش فعالی مبتلا هست یا نه یک فرایند چند مرحله ای است. هیچ آزمایش تشخیصی برای تشخیص علائم بیش فعالی در کودکان و نوزادان وجود ندارد و برخی از اختلالات دیگر همچون اقسردگی، اضطراب، مشکلات خواب و… می توانند علائم مشابهی داشته باشند.

کاردرمانی بیش فعالی در کودکان

به طور کلی می توان گفت کاردرمانی برای کودکانی که به اختلال بیش فعالی دچار هستند، بسیار مفید می باشد. کاردرمانی به این افراد کمک کرده تا بتوانند در فعالیت ها و ارتباطات اجتماعی فعالیت داشته باشند. در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی هم کاردرمانی می تواند به بهبود رفتار آن ها و عملکرد بهتر در مدرسه کمک کند.

درمان بیش فعالی در نوزادان

برای کم تر شدن علائم بیش فعالی در کودکان و علائم بیش فعالی در نوزادان، آموزش پدر و مادر ها به عنوان نخستین خط درمان پیش از دارو درمانی پیشنهاد می شود. دارو درمانی، روان درمانی، رفتار درمانی، بازی درمانی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، اتاق تاریک، کاردرمانی حسی و… از جمله روند های درمانی برای کودکان و نوزادان می باشد.

علائم بیش فعالی در نوزادان

error: Content is protected !!