ارگوتراپیست مهدی صابر

ماساژ درمانی برای افزایش توجه و تمرکز

ماساژ درمانی برای کودکان بی قرار- ماساژ برای بد خلقی نوزادان- ماساژ ریلکسی نوزاد| دکتر صابر

سر فصل مطالب

ماساژ درمانی کودکان و نوزادان

جهت تماس با کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی جناب آقای دکتر صابر (کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران ، کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد) باشماره 09029123536 تماس حاصل فرمایید.

ماساژ درمانی کودکان بی قرار شامل ماساژ درمانی برای آرامش یا ماساژ ریلکشیسن کودکان می باشد. ماساژ درمانی نوزاد استفاده های متعددی دارد ماساژ نوزاد در برطرف کردن درد های شکمی و یبوست کودک ، و ماساژ ریلکسی برای کودکان در درمان مشکلات خواب بسیار مفید است. مرکز ماساژ درمانی کودک دکتر صابر به صورت تخصصی بر روی ماساژ برای بدخلقی کودکان و نوزادان و ماساژ درمانی برای گریه نوزاد و انواع ماساژ های درمانی در حیطه کودکان در دوشعبه غرب و شرق تهران فعالیت می نماید.

نوزادان به طور میانگین 2 ساعت در طول 24 ساعت گریه می کنند. اغلب علت دیسترس به صورت آشکارا مشاهده می شود و به آسانی درمان پذیر است. به هر علت اگر نوزاد شما گریه میکند او را بغل بگیرید. نتایج حاصل از تحقیقات نشان داده که والدینی که سریعتر به گریه نوزاد شان پاسخ می‌دهند گریه نوزاد شان زودتر قطع می شود و ریلکسی نوزاد بیشتر است. در بعضی موارد نوزادان بی نهایت گریه می کنند که می تواند برای والدین خسته کننده باشد. ماساژ درمانی برای کودکان بیقرار ممکن است گریه نوزاد را آرام کند. حتی اگر آن انجام نشد شما می توانید راه دیگری را پیدا کنید. شما و کودکتان حتما از ماساژ درمانی برای آرامش لذت می برید.

مقابله با گریه های کج خلقی و ماساژ درمانی برای بدخلقی نوزادان

بسیاری از والدین ممکن است احساس کنند که پاسخ به گریه کودک کار اشتباهی است. و این ممکن است او را از بین ببرد و  انتظارات غیر واقعی از زندگی به او بدهد. نتایج یکی از مطالعات نشان می‌دهد که نوزادانی که در حال گریه کردن هستند زمانی که شانه مراقب برداشته می شود آرام می شوند و همچنین آنها از نظر بینایی هوشیار می‌شوند. این امر نشان می دهد که این توجه طبیعی است. بررسی روانشناسی کودک تخمین زده است که به وسیله پاسخ به نیازهای بچه، والدین واقعاً به ساختن اعتماد به نفس او کمک می کنند. طبیعت همچنین از این تئوری ها حمایت می کند. مطالعه نشان داده است که مادران می توانند یک گریه را زمانی که جدی نیست تشخیص دهند. اگر شما سفت باشید بچه ممکن است بیشتر گریه کند. او ممکن است به وسیله فرد دیگری آرام شود. همچنین یک فرصت برای استراحت به شما می دهد.

قنداق و ریلکسی نوزاد

شرایطی را که نوزاد می تواند احساس امنیت کند را آماده کنید. آن مهم است که بازوهایش خم باشد. بالای سر او قرار بگیرید تا بتواند انگشتانش را بمکد.

ماساژ برای کودک نا آرام

اگر بچه شما برای مدت طولانی گریه می کند و شما علت آن را نمی‌دانید ممکن است اعتماد به نفس شما پایین بیاید و ممکن است شما احساس ناراحتی، و ناامیدی و خستگی کنید. اگر شما به دلیل گریه کردن کودکتان، احساس عصبانیت دارید او را در یک مکان امن قرار دهید مثلاً تختخوابش و چند دقیقه دور باشید تا آرام شود. با دکترتان یا ماسلژ درمان برای مشاوره تماس بگیرید. ماساژ درمانی برای کودک نا آرام بسیار مفید می باشد.

دلایل بی قرار تیبیکال کودک:

گرسنگی

احتیاج به تغییر پوشک

میل به در آغوش گرفتن

نیاز به خواب

عوض کردن پوزیشن کودک بی قرار

کودک نا آرام خیلی تحریک می شوند

احساس درد دارند یا ناراحتند

نزدیکی جسمی

ماساژ درمانی برای بدخلقی نوزادان

بچه ها ممکن است با در آغوش گرفتن آرام شوند. شما ممکن است احساس کنید آن اشتباه است.

حرکت

در حالی که او را بغل کرده اید به بیرون خانه حرکت کنید. او را در کالسکه بچه قرار دهید. یا او را با یک وسیله به بیرون ببرید.

حواس پرتی

سعی کنید حواس بچه را پرت کنید. با یک موبایل یا اسباب بازی.

حمام کردن

آب می تواند آرام بخش باشد. سعی کنید بچه خود را به حمام ببرید.

ماساژ برای کودکان بی قرار و ماساژ ریلکسیشن

ماساژ برای بی قراری روش مناسبی است، اما اگر بچه شما به گریه کردن ادامه داد ماساژ را متوقف کنید، او را در یک حوله گرم نگه دارید و بالا بیاورید، شما ممکن است که بتوانید بین زمانی که گریه میکند او را ماساژ دهید. ماساژ برای بدخلقی نوزادان مفید است، اما سعی نکنید زمانی که او  مضطرب است آن را انجام دهید.

سعی کنید از ماساژی استفاده کنید که کودک بی قرار شما از آن بیشترین لذت را می‌برد. ماساژ افلوراژ تسکین دهنده و آرام بخش است. که به صورت آرام، محکم و ریتمیک هستند. بیشترین تمرکز شما برای ماساژ درمانی نوزاد باید روی جلو و پشت پای کودک باشد.

اگر نوزاد شما با ماساژ درمانی انس گرفته است شما می توانید از ماساژ درمانی برای آرامش کودک زمانی که او گریه میکند استفاده نمایید. اگر قبلاً کودک ماساژ داده نشده است کودک را چندین بار در وضعیت گریه کردن او،ماساژ دهید.

برای ماساژ افلوراژ پشت، یک دست را از پشت عبور دهید و فقط از زیر گردن ماساژ دهید تا زمانیکه به آخر رسیدید. دست دیگرتان را در موقعیتی که قبل از اینکه دست اولتان تمام شود، قرار دهید. با هر دو دستتان ماساژ دهید. چندین بار تکرار کنید.

برای ماساژ افلوراژ کودک بی قرار ، یک دست را زیر شکم و یک دست را زیر سینه قرار دهید. پایین شکم را ماساژ دهید. دست دیگرتان را در موقعیتی که شما میخواهید شروع کنید قرار دهید. درست قبل از اینکه دسته اولتان تمام شود با دست دوم ماساژ را شروع کنید. چند بار تکرار کنید. با یک دست همیشه در ارتباط با بدن کودک خود باشید.

گزارش یک مادر: من لورا را در مدت 4 هفته  به درمانگاه گریه بردم. او دائماً زمانی که 2 روزه بود گریه می کرد. در این زمان من خسته شده بودم (او زیاد نمی خوابید). ماساژ درمان کودک برای دیدن  او به خانه ما آمد. زمانی که او گریه نمی کرد به من نشان داد که چگونه یک ماساژ بدنی را برای او انجام دهم. من توانستم ببینم که در ابتدا او ماساژ را دوست دارد. الان من او را چندین بار در هفته ماساژ می‌دهم و زمانیکه او او گریه می کند ماساژ برای آرامش ،معمولاً او را آرام می کند. او خیلی بهتر شده است و راحت می خوابد. من فکر می کنم که ماساژ واقعاً به او او کمک کرد.

ماساژ درمانی کودکان بی قرار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.