ارگوتراپیست مهدی صابر

ماساژ برای خواب کودک

ماساژ کودک برای خواب | ماساژ درمانی نوزاد| کلینیک توانبخشی غرب تهران| کلینیک پایا دکتر صابر

سر فصل مطالب

 بسیاری از خانواده ها به طور غریزی ماساژ را برای آرام کردن کودک خود تا زمانی که می خوابد به کار می برند. که این ماساژ می تواند به عنوان یک روتین قبل از خواب بچه به کار رود. ماساژ درمانی نوزاد شامل ماساژ قسمت های مختلف بدن است که با تکنیک های مختلف و برای اهداف درمانی متفاوتی انجام می شود. کودکان بی قرار، کج خلق، کودکانی که اختلالات حسی دارند میتوانند از خدمات ماساژ کودک بهرمند شوند. ماساژ نوزاد برای خواب توسط متخصصین ماساژ درمانی کودک در مرکز ماساژ درمانی دکتر صابر آموزش داده می شود. زمانی که کودک شما میخواهد بخوابد او را در تخت قرار دهید یا او را بغل کنید و از ماساژ برای آرام کردن او استفاده کنید که زمان این ماساژ باید کوتاه باشد و حرکات هم باید ساده باشند و قبل از اینکه در خواب عمیق فرو رود باید ماساژ را متوقف کنید.

جهت تماس با کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی جناب آقای دکتر صابر (کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران ، کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد) باشماره 09029123536 تماس حاصل فرمایید.

ماساژ کودک برای خواب

اگر کودک شما به پشت دراز کشیده کودک شما از ماساژ شکم لذت می برد. کف دست خود را روی شکم قرار دهید و دست خود را در یک مسیر دایره ای در خلاف جهت عقربه های ساعت حرکت دهید. و با استفاده از انگشتان خود یک فشار ملایمی وارد کنید و زمانی که بچه آرام شد و خوابید ماساژ را کم کنید.

ماساژ برای خواب نوزاد

دیدگاه روانشناسی خواب کودک

بسیاری از بچه ها زمانی می خوابند که یکی با آنها باشد. در آغوش گرفتن کودک یکی از وظایف مهم و حیاتی والدین است. اما به منظور رشد و توسعه استقلال کودک تنها خوابیدن مهم و ضروری است. در زمان چهار ماهگی یک زمان مشخص را برای خواب بچه مقرر کنید مثل چای، بازی، حمام، شیشه شیر و یا پستان خود را از دهان او بیرون آورید در حالی که بیدار اما در حال چرت زدن است او را در تخت خودش بگذارید،کنار او بنشینید و تا زمانی که او به خواب می رود او را ماساژ دهید. بعد از گذشت چند هفته کمک به او را کم کنید و از اتاق خارج شوید و او را تشویق کنید که خودش در خواب رود.

ماساژ نوزاد در ناحیه سر و صورت

زمانی که شما کودک خود را بغل کرده‌اید در حالی که او خوابیده سر و صورت او را ماساژ دهید. در ماساژ نوزاد برای خواب پشت سر او را با انگشتان خود بگیرید و گونه های او را به صورت ریتمیک و به آرامی ماساژ دهید. به او نگاه کنید و با او صحبت کنید و یا خیلی آرام برای او آواز بخوانید. یک دسته خود را به صورت فنجان در آورید در حالی که انگشت اشاره شما درجهت رویش موی کودک قرار گرفته است و پشت سر او را تا پایین گردن ماساژ دهید که این کار باید به آرامی و برای یک مدت طولانی انجام شود. زمانی که در حال به خواب رفتن است به آهستگی برای او آواز بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

error: Content is protected !!