ارگوتراپیست مهدی صابر

گفتاردرمانی در منزل

گفتار درمانی در منزل جناب آقای صابر- گفتار درمانی در کودکان- گفتار درمانی در بزرگسالان

سر فصل مطالب

مرکز گفتاردرمانی جناب آقای صابر با دو شعبه در غرب و شرق تهران( کلینیک پایا و توانبخشی غرب تهران) با دارا بودن تیم تخصصی 38 نفره در زمینه گفتار درمانی و کاردرمانی مشغول به فعالیت می باشند. مرکز جامع توانبخشی با استفاده از تکنیک های روز دنیا در زمینه درمان اختلالات گفتار و زبان نظیر روش های پی آر تی، تیچ ، ای بی ای و….. در حیطه تاخیر گفتار و گفتار درمانی در اختلالات تلفظی و گفتار کودکان اوتیسیم به صورت کاملا تخصصی به ارائه خدمات درمانی می پردازد.

طرح درمان تحت نظر ارگوتراپیست مهدی صابر جهت گفتار درمانی در منزل در این مرکز ارائه می گردد. نیروهای متخصص گفتار درمانی و روانشناس قابل اطمینان و با تجربه در این طرح همکاری دارند. گفتار درمانی کودکان در زمینه مشکلات بلع، لکنت زبان،اختلالات زبانی ، تاخیر  رشد گفتاری، درمان کودکان فلج مغزی، درمان کودکان اوتیسم و….فغالیت می کند.

جهت تماس با کلینیک کاردرمانی و گفتار درمانی جناب آقای صابر (کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران ، کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد) باشماره 09029123536 تماس حاصل فرمایید.

اهمیت گفتار

ما از زبان برای جلب توجه(هی منو ببین) و رفع نیاز هایمان( کیک می خوام! کنترل کجاست؟ قربان، من فکر می کنم لیاقت ارتقا را دارم) استفاده می کنیم.

اهمیت گفتار درمانی در منزل

اما ارتباط تنها، وسیله ای برای رسیدن به هدف نیست بلکه گاهی خود یک هدف است. این یعنی آن که خود برقراری ارتباط یک پاداش است.

اساسا برقراری ارتباط یک فرایند خود پاداش است. پسر جوانی را تصور کنید که ساعت ها مشغول یک ارتباط تلفنی است!

مشکلات گفتاری در کودکان اوتیسم و گفتار درمانی اوتیسم

در کودکان دارای تاخیر زبانی به دلایلی غیر از اوتیسم( کم شنوایی، آپراکسی، کم توانی ذهنی و ….) همچنان میل به ارتباط پا برجاست، اما این میل به ارتباط در مورد افراد دارای اوتیسم صدق نمی کند.

حتی وقتی کودکان دارای اوتیسم در استفاده از زبان برای رفع نیازهای موجودشان ماهر می شوند زبان اجتماعی شان (گفتگو و محاوره) در آن ها همچنان با مشکل مواجه است.

برخی از کودکان دارای اوتیسم فاقد گفتارند، برخی دیگر هم که گفتار روان به دست می آورند باز زبان آن ها کارکرد مناسبی ندارند. این گفته والدین که (کودکم حرف می زند ولی ارتباط برقرار نمی کند) شاهدی بر این مدعاست.

گفتاردرمانی در خانه

مثل کودک سه ساله دارای اوتیسمی که علیرغم اینکه هر روز عبارات اخبار هواشناسی را تکرار می کند، در سایر موارد فاقد گفتاراست.

گفتاردرمانی در منزل کودکان

در مرکز گفتاردرمانی پایا و غرب تهران گفتاردرمانگر تمام حیطه های رشد گفتار و زبان را با مقایسه‌ی عملکرد کودک با رشد عادی همسالان بررسی میکند تا متوجه شود در چه حیطه هایی تاخیر وجود دارد. تمرین ها و فعالیت های گفتار درمانی بر اساس اختلال، سن شرایط محیطی،جغرافیای محل زندگی و نیاز های کودک متفاوت می باشند.

والدین باید آگاه باشند که شناسایی هر چه سریعتر اختلالات گفتاری و زبانی کودکان به بهبود عملکرد سریعتر و آسانتر آن منجر می شود، و می‌تواند تا حد زیادی از بروز مشکلات رفتاری، مشکلات یادگیری در مدرسه (مانند مهارت های تحصیلی) و مشکل برقراری ارتباطات اجتماعی در آنان جلوگیری کند.طی یک جلسه گفتار درمانی، درمانگر ممکن است با بازی، مکالمه، استفاده از اشیاء و کتاب ها و تکنیک های تخصصی گفتاردرمانی به درمان بپردازد. مرکز گفتاردرمانی صابر با استفاده از امکانات پیشرفته نظیر اتاق تقویت مهارتهای شنیداری در درمان کودکان پیشرو می باشد.گفتاردرمانی کودکان

رشد زبان

زبان یک سیستم نمادین برای ذخیره اطلاعات و برقراری ارتباط با دیگران است نقطه ارتباط به طریق مختلف انجام میگیرد:

  1. زبان بیانی
  2. زبان ادراکی (درک گفتار دیگران )
  3. زبان بینایی (ابزار و درک سیگنال های غیر کلامی)

هر چند این قسمت بندی بسیار ساده انگارانه است اما امکان مقایسه رشد زبان در کودکان دارای اوتیسم و افراد عادی را بهتر مهیا می کند.

مراحل رشد زبان بیانی

مراحل رشد زبان بیانی دارای یک الگوی مشخص است.

رشد زبان در نوزادان

نوزادان دارای رشد طبیعی در دو ماه اول زندگی شان شروع به قان و قون ساده می کنند. آنها هنگامی که سرحال هستند با تولید واکه های باز صدا سازی می کنند.

در واقع صداسازی آنها ملودی دارد و صدای شان دارای افت و خیز است .این الگو تحت عنوان نوای گفتار( پرو زودی) شناخته می شود. در سه ماهگی به صدای والدینشان گوش می‌کنند لذا با آن با همان قان و قون آهنگین پاسخ می دهند.

یعنی در یکی دو ماهه اول آواسازی ها صرفاً هنگام آرامش کودک برای خوشایندی خودش تولید می‌شود اما در سه ماهگی قان و قون های ساده در پاسخ به تعامل آوائی والدین نیز تولید می شود.

این امر حکایت از افزایش کنترل کودک بر سیستم آواسازی اش دارد.

الگوهای آواسازی در کودکان

الگوی آواسازی اولیه کاملاً تحت تاثیر هیجانات و نبود تنیدگی است اما در مرحله دوم با توجه به محرک های محیطی می‌تواند آواسازی را شروع و ختم نماید.

چهار ماهگی

در چهار ماهگی کودک می تواند با برخورد اندام گفتاری به هم مثل لرزش لب ها ،تماس عقب زبان با کام صداهایی شبیه (با، یا، گوو )تولید میکند.

شش ماهگی

در شش تا نه ماهگی نیز این صداسازی ها به صورت زنجیره‌ای از تکرار هجاها مثل (د د د) (ل ل ل) (ما ما ما) ادامه می یابد. یک روز ناگهان این زنجیره هجاهای تکراری را کوتاه می کند و گوید( با با) یا(ماما)یا(د د)‌ والدین نیز با هیجان و خوشرویی به تولید این صدا پاسخ میدهند حتی اگر کودک قصه گفتن/ بابا/یا/ ماما /را نداشته باشد. به تدریج کودک بین این صداها و حضور دوستان والدین  ارتباط برقرار می کند.

 ده ماهگی

در حدود ده ماهگی این اتفاق مهم رخ می دهد و کودک نه تنها بین صداهای مختلف تمایز قائل می‌شود بلکه برای افراد مختلف از  صداهای مختلف استفاده می کند.

کودک می فهمد که کلمات مختلف دارای معانی متفاوتی هستند به این توانمندی یعنی انتساب معنی به کلمات یا استخراج معنی کلمات (معناشناسی) گفته می شود.

دوازده ماهگی

تا ۱۲ ماهگی اکثر نوزادان دستکم یک کلمه دیگر علاوه بر( بابا)و (ماما) بیان خواهند کرد.

بیست ماهگی

در ۱۸ تا ۲۰ ماهگی بچه های طبیعی به طور پیوسته و درست بدون ترغیب والدین به صورتخود انگیخته از دست کم ۵۰ کلمه استفاده می کنند.

دو سالگی

تا ۲۴ ماهگی کودک شروع به ترکیب کلمات کلمات و استفاده از عبارات دو کلمه ای می نماید .

دونیم سالگی

کودکان نوپا معمولاً تا ۲/۵ سالگی( ۳۰ماهگی )عبارات سه تا پنج کلمه ای بیان می کنند و تا این سن ذخیره واژگان شان آنقدر زیاد شده است که دیگر والدین می‌توانند آنها را بشمارند.

سه سالگی

درسه سالگی بچه ها جملاتی تولید می کنند که از نظر گرامری درست است و می‌تواند در محاوره های کوتاه شرکت کند‌. کودکان سه ساله طبیعی می توانند دروغ بگویند و شوخی را بفهمند. مهارت هایی که کودکان دارای اوتیسم به سختی آنها را یاد می گیرند.

گفتار درمانی در منزل برای کودکان

خدمات گفتار درمانی در منزل به کودکان و والدین آنان کمک می کند با استفاده از تخصص گفتار درمانان مرکز به تسهیل و اصلاح روند رشد گفتاری کودکان در محیط آرام و امن منزل بپردازند.

گفتاردرمانی در منزل

گفتار درمانی در منزل یکی از خدمات مهم در روند تیم توانبخشی می باشد، نظر به اینکه استفاده از مهارت های کلامی در محیط منزل و به صورت کاملا عملی زیر نظر گفتاردرمانان مجرب تاثیر بسزایی در رشد زبانی کودکان دارد این خدمات می تواند به عنوان یک درمان تسهیلی و سرعت بخش در گفتار کودکان به حساب بیاید.

خدمات گفتار درمانی در حیطه مشکلات تولیدی گفتار، اختلالات بلع، فلج مغزی، اختلالات صوت، کم شنوایی، آفازی( زبان پریشی)، لکنت ، اختلالات طیف اوتیسم، اختلالات ویژه زبانی شامل اختلال پردازش شنیداری، اختلال زبان بیانی، اختلال آوایی فعالیت می کند.

گفتار درمانی با ماساژ

گفتار درمانگران با استفاده از تکنیک های ماساژ صورت و دهان موجب  طبیعی شدن تون عضلانی عضلات صورت می شوند و با تشدید درون داد حسی، بالا رفتن آگاهی حسی و تمایز اندام ها را تسهیل می کنند.

استفاده از یخ برای افزایش تون عضلانی، برس کشی و استفاده از ارتعاش از دیگر موارد مورد استفاده توسط گفتاردرمانان در تقویت عضلات صورت و زبان می باشد.

اختلال ویژه زبانی

یکی از اختلالات گفتار و زبان در کودکان اختلال ویژه زبانی است. این اختلال تاخیر غیر قابل توضیح در یادگیری زبان در کودکانی با شنوایی طبیعی است. کودکان دارای اختلال ویژه زبانی معمولا دانش واژگانی محدود، دانش نحوی غیر عادی یا رشد نیافته و ساختار دستور زبانی ناقص دارند.

معلولیت زبانی می تواند اولیه باشد و در بافت تحولی عادی اتفاق بیفتد یعنی در محیط رشد کودک ایجاد شود یا به صورت ثانویه به علت عقب ماندگی ذهنی، اوتیسم و یا دیگر اختلالات به وجود بیاید.

کودکان دارای اختلال ویژه زبانی آن دسته از کودکان را شامل می شود که با وجود این که مشکل جدی در زبان غیر شفاهی ندارند، ضعف هایی را در زبان بیانی یا درکی دارند.

خطرات اختلال ویژه زبانی

افراد دارای اختلال ویژه زبانی در معرض خطر رو به رشد اختلالات روان پزشکی در طول دوره زندگی خود هستند. مشکلات رفتاری و هیجانی به وسیله ناتوانی خواندن تشدید می شود.میزان اضطراب و افسردگی در نوجوانان با تاریخچه اختلال ویژه زبانی به خصوص در بین دختران بالاتر است و اختلال ویژه زبانی، احتمال بروز ترس اجتماعی را افزایش می دهد.

علاوه بر این میزان خشونت، تخلف و اختلالات ضد اجتماعی در پسران دارای اختلال ویژه زبانی بیشتر دیده می شود. علاوه بر آن، مشخص شده است که کودکان پیش دبستانی، دارای اختلال ویژه زبانی غالبا مشکلات رفتاری، بیش فعالی و نقص توجه، کم توجهی، کناره گیری اجتماعی و وابستگی بیشتری نشان می دهند.

نظر به این موضوع درمان مشکلات ویژه زبانی در سنین پایینتر و قبل از ۶ سالگی اهمیت بسزایی دارد. ارزیابی جامع عملکرد گفتار توسط یک گفتاردرمان در طراحی برنامه مداخله مناسب برای کودکان دارای اختلالات زبانی ضروی است.

ارزیابی های تکمیلی برای تجزیه مشکلات زبانی در حوزه مورد نظر استفاده می شود که شامل آزمون هوش کلامی ، آزمون های حافظه، آزمون های روانی و تمییز گفتار می باشد.

کلینیک گفتار درمانی جناب آقای صابر

گفتار درمانی کودکان در آسیب مغزی(فلج مغزی)

یکی از انواع آسیب مغزی ، فلج مغزی است که در کودکان مشاهده می شود. مشکلات گفتاری کودکان فلج مغزی  شامل مشکلات ارتباطی مانند رعایت نوبت در گفتگو، ناتوانی در ادامه موضوع گفتگو و عدم استفاده از لحن صدای مناسب، عدم توانایی در تفسیر جزییات گفتگو، عدم توانایی به پاسخ به هیجانات صورت افراد و عدم  شرکت در گفتگو هایی که به سرعت بالای کلام نیاز دارد می باشد.

بهترین کلینیک گفتار درمانی در تهران به ارائه خدمات در زمینه گفتاردرمانی در کودکان فلج مغزی می پردازد. مرکز گفتار درمانی و کاردرمانی زیر نظر ارگوتراپیست مهدی صابر غرب تهران(گفتار درمانی سعادت آباد) و شرق تهران(پایا) در زمینه توانبخشی کودکان فلج مغزی تجربه بسیاری داشته و مجهز به امکانات فراوانی دارند. گفتار درمانان خوب و مجرب مرکز پس از ارزیابی مهارت های گفتار، دهانی- حرکتی، قدرت و هماهنگی ماهیچه های کنترل کننده گفتار، درک و استفاده از دستور زبان به ارائه طرح درمانی مختص هر کودک می پردازند. ارائه تمرینات درمانی و تکنیک های پیشرفته در کلینیک و خدمات گفتار درمانی در منزل با بهره گیری از گفتاردرمانان مجرب بهترین نتجه درمانی را در این کودکان حاصل می کند.

اختلال پردازش شنیداری

انواع دیگر اختلالات زبانی شامل اختلال پردازش شنیداری می باشد که کودک با وجود توانایی شنیدا ی طبیعی ، نقص ادراکی شنیداری در جمع بندی ، تمایز و تشخیص کلمات و آواهایی که میشنود و جور کردن یا چسباندن معنی کلمات وجود دارد.

علاوه بر اختلالات زبانی و شنیداری، اختلالات  چندگانه گفتاری دیگری وجود دارد که شامل اختلالات فیزیکی گفتاری مانند آپراکسی گفتاری که مربوط به عدم هماهنگی ماهیچه های دهان و دستگاه صوتی هستند ،می شود.

اختلال ویژه زبانی در حدود ۳ تا ۱۵ درصد کودکان را درگیر می کند.

کودک دارای اختلال  زبانی در کی  نه تنها کلمات محدودی را استفاده می کند  بلکه مشکلاتی در  در درک هم دارند.ضعف های  درکی  مربوط به  ضعف حافظه کوتاه  مدت  کلامی و مشکلات پردازش آوایی است.

در اختلال آوایی، کودک در تولید صداهای مناسب سن خود ناتوان است. این ضعف زبانی، توانایی کودک برای اکتساب کلمات جدید را به تاخیر می اندازد و منجر به مشکلات زبانی کلی و تحصیلی می شود.

در علم عصب شناسی اختلالات زبانی به انواع اکتسابی(آفازی) یا تحولی(دیافازی) تقسیم می شوند.در مورد کودکان، برخی از این اختلالات اکتسابی هستند و به تاخیر در تحول زبان می انجامند. دیافازی یک نوع اختلال زبان است که به وسیله صدمه اولیه به مناطق مغزی به وجود می آید.

گفتار درمانی کودکان در ناتوانی های ذهنی

ناتوانی های ذهنی رایج ترین نوع ناتوانی رشدی است و به بهره هوشی پایین تر از 70 اطلاق می شود و حدود 7 درصد ناتوانی ها و معلولیت ها را شامل می شود. به علت ناتوانایی های ذهنی و عدم رشد طبیعی گفتار و زبان و اندام های گفتاری در این کودکان بیان گفتاری و روانی گفتار دچار اختلال می باشد. وجود مشکلات آناتومیکی همراه با ناتوانی ذهنی نظیر اختلال در بسته شدن و باز شدن راه بینی به دهان یا عضله ی نرم کام در موقع مناسب موجب خروج صدا به صورت اشتباه از بینی می شود. گفتاردرمانی می تواند در اصلاح تلفظ نادرست کلمات به این افراد کمک کند. همچنین تمرینات در جهت افزایش پردازش کلامی و تقویت حافظه به روند گفتار کمک می کند.

گفتاردرمانی و کاردرمانی شرق تهران با دارا بودن سابقه بالا در زمینه گفتار درمانی کودکان ناتوان ذهنی فعالیت می نماید.

گفتاردرمانی در منزل کودکان بیش فعالی و نقص توجه

بیش فعالی و نقص توجه یک اختلال پیش رونده عصبی با علایم دامنه توجهی پایین، بیش فعالی و تکانشگری می باشد. استفاده از دارو درمانی توسط داروهایی نظیر ریتالین، آدرال، دکسدرین در این کودکان شایع است.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از داروهای محرک ممکن است لکنت را افزایش دهد.بر طبق یافته های بالینی مشکلات توجه و رفتارهای تکانشی بر بازده لکنت تاثیرگذار هستند. مشکل در مهارت های اجتماعی، کاهش توانایی حل مسئله، مشکلات پردازش شنیداری از مشکلات کودکان بیش فعل می باشد که با گفتار درمانی قابل درمان است.

گفتار درمانی کودکان و آپراکسی

آپراکسی گفتاری دوران کودکی یک اختلال حرکتی گفتار است. ناتوانی در بیان صداها، هجا ها و کلمات و اختلال در

برنامه ریزی و هماهنگی ماهیچه های لازم برای حرکت اندام های و ماهیچه های گفتاری موجب ایجاد آپراکسی می گردد.

گفتار درمانی در آپراکسی با آموزش برنامه ریزی حرکتی در بهبود رشد گفتاری این کودکان موثر است.

گفتار درمانی کودکان در نارساخوانی

اختلال خواندن یا نارساخوانی از مشکلات یادگیری است که به علت پردازش ناصحیح نمادهای نوشتاری رخ می دهد. دیسلکسی در ارتباط با صداهای زبان و حروف نوشتاری است و مشکلاتی در خواندن ایجاد می کند. تاخیر در گفتار کوچکی دایره لغات، درک مطلب ضعیف و اختلال در جمله سازی از علایم مشکلات گفتاری در این کوکان است.

مرکز گفتاردرمانی ما در تهران با توجه به نیازهای خاص این کودکان به تجهیز اتاق شنیداری جهت تقویت و حل مشکلات آنان پرداخته است.

گفتاردرمانی در منزل برای کودکان اوتیسم

از خدمات مفید برای کودکان اوتیسم گفتاردرمانی و کاردرمانی در منزل است . به علت مشکلات ارتباطی فراوان کودکان طیف اوتیسم و تاخیر کلامی این کودکان. خانواده تلاش فراوانی در جهت ایجاد گفتار کودک انجام می دهند. با یک برنامه توانبخشی مستمر و همه جانبه در کلینیک و منزل برای کودکان اوتیسم می توان به بهترین نتیجه درمانی در این کودکان دست یافت. مشاهده نحوه ارتباط والدین با کودک در منزل و آموزش های تخصصی توسط گفتاردرمانان مرکز در منزل والدین را در جهت شرکت یافتن در روند درمان کودکان خود تشویق می کنند.

گفتاردرمانی کودکان در منزل

نیاز به گفتار درمانی را چطور تشخیص دهیم؟

در مطالعات نشان داده شده است که ۷.۴ درصد کودکان مهدکودکی دچار تاخیر در حوزه زبانی هستند. پس این اختلال جزء اختلالات شایع در کودکان می باشد.

تحقیقات نشان می دهد که مشکلات زبان و گفتار اثر منفی بر اکتساب مهارت های خواندن و نوشتن دارند. کودکانی که نشانه هدیی از تاخیر زبان قبل از سه سالگی دارند، در هفت سالگی در معرض ابتلا به دیگر اختلالات تحولی مانند اوتیسم هستند.

در واقع مشکلات زبانی نشانه های زود هنگام اختلالات دیگر  مانند اختلال پیش فعالی و نقص توجه می باشند. در مواردی که اختلالات زبانی ضعیف تر باشد تا زمان ورود به مدرسه تشخیص داده نمی شود و در سنین مدرسه به صورت اختلال یادگیری و نه مشکلات زبانی جلوه می کند.زیرا مشکلات زبانی در یادگیری، خواندن، سازش با همسالان، توجه به درس های گروهی و نظم نمایان می شود.

در طول زمان کودکانی که مشکلات گفتاری و زبانی آنها زودتر بر طرف شده است، پیش آگهی بهتری نسبت به آنهایی که با نشانه های اختلال زبانی وارد دبستان می شوند، نشان می دهند. شواهدی ژنتیک را در اختلال ویژه زبانی دخیل می دانند.

برای مثال در مطالعه، اختلال ویژه زبانی در ۱۳ درصد کودکانی که هیچ کدام از والدین شان دارای این اختلال نیستند و ۴۰ درصد کودکانی که یکی از والدین درگیر بودند و در ۷۱/۴ درصد از کودکانی که هر دو والدین به مشکلات زبانی دچار هستند، مشاهده شده است.

علاوه بر این در عوامل محیطی، تعدادی از عوامل قبل و پس از تولد در تاخیر یا توقف تحول طبیعی زبان نقش دارند. عوامل قبل از تولد که کودک را مستعد اختلالات زبانی می کنند عبارتند از سرخچه، تبخال، سیتومگالوویروس، یرقان، وزن کم هنگام تولد، استفاده مادر از سیگار، مواد مخدر یا الکل. عفونت هوی منتشر گوش در اولین سال پس از تولد به میزان زیادی با مشکلات ادراک شنیداری و رشد تاخیری زبان ارتباط دارد.

مدت زمان دوره گفتار درمانی در منزل چقدر است؟

مداخلات گفتار درمانی بر اساس نتایج ارزیابی و شواهد موجود ارائه می شوند. کودکان غالبا به صورت فردی یا گروه های کوچک خدمات گفتار درمانی دریافت می کنند. مطالعات نشان داده است که درمان مستقیم توسط یک گفتاردرمان ۳ بار در هفته و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه و در طول دوره ای ۱۵ هفته ای باعث پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زبان بیانی می شود.

دوره گفتاردرمانی در منزل

گفتار درمانی در منزل برای کودکان شامل چه تمریناتی است؟

تمرینات گفتار درمانی در جهت آگاهی آوایی برای کودکان با اختلالات زبانی سودمند است.علاوه بر این آموزش متفاوت برای تبدیل صدای گفتاری به نوشتار برای کودکان مفید است.

مداخلات خاصی در جهت درک قافیه، ترکیب و بخش بندی صداها مناسب می باشد.

از دیگر درمان های گفتار درمانی در کودکان که در محیط منزل نیز قابل اجرا می باشد برنامه های آموزشی گفتار خود تنظیمی است. این روش به منظور بهبود مهارت برنامه ریزی و حل مسئله از طریق مداخله مشارکتی در غالب بازی درمانی برای تحریک ساخت واژه توسط کودک طراحی شده است.

در این روش از آجرهای خانه سازی(لگو) در فعالیت های ساخت و ساز و تشویق کودک برای گفتار، حل مسئله و برنامه ریزی استفاده می شود.

استفاده از تصاویر برای تولید گفتار از دیگر روش های گفتاردرمانی می باشد. در این روش با تکرار کلمه توسط گفتار درمان کودک به تکرار کلمه تشویق می شود. این روش در تولید گفتار در  کودکان اوتیسم سودمند است.

تکالیف آگاهی واجی که توسط درمانگران مناسب با وضعیت هر کودک برنامه ریزی می شود شامل خواندن مجموعه ای از داستان های مختلف و سوالاتی می باشد که بر سه جنبه آگاهی واجی شامل ریتم، اصوات آغازی و هجی کردن متمرکز است. این برنامه ها در محیط منزل توسط مربی زیر نظر گفتاردرمانگر قابل اجرا می باشد.مداخله زودهنگام آگاهی واجی برای بهبور حافظه فعال آوایی در کودکان خردسال با آسیب ویژه زبانی موثر است.

از دیگر مداخلات انجام شده شامل آموزش صریح پردازش کلام، خواندن اشتراکی والد کودک، تمرین خواندن سریع لغات، مداخلات زبانی ترکیبی، تمرینات تصویر سازی ذهنی می باشد.

گفتار درمانی در منزل برای بزرگسالان

گفتار درمانی در منزل در حیطه بیماران بزرگسال نیز عمل می کند. اختلالات بلع در آسیب های مغزی، اختلالات بیانی و درک کلامی، حرکات زبانی، آب ریزش دهان و حس های داخل دهانی از حیطه های فعالیت گفتاردرمانی در منزل می باشد.

گفتار درمانی در حیطه بزرگسالان در بیماری هایی نظیر سکته مغزی و ضربه های مغزی ناشی از تصادفات و حوادث که منجر به آسیب قسمت های مغزی مرتبط با ماهیچه ها و عضلات بیانی و زبانی و بخش های مغزی مرتبط با تولید گفتار، همچنین در بیماری های نورولوژیک مانند پارکینسون، ام اس و تومور های مغزی که با آسیب های پیشرونده در بافت مغز رو به رو هستیم که در روند شروع گفتار ، برنامه ریزی و روانی گفتار، پیوستگی کلام تاثیر می گذارند موثر می باشد.

گفتار درمانان خانم و آقا در نقاط مختلف تهران به ارائه خدمات تحت نظر جناب آقای صابر مشغول می باشند. تایم درمانی مناسب با نیاز بیمار، عدم نیاز به جا به جایی بیماران به خارج از منزل، ارائه خدمات با کمترین هزینه درمانی ، امکان هماهنگی و جا به جایی جلسات درمانی ، امکان حضور والدین در طول روند درمان از دیگر مزایای استفاده از این خدمات می باشد.

خدمات ارائه شده در زمینه گفتاردرمانی در منزل شامل تمرینات حرکات صورت و دهان، تقلید حرکات در آینه، تحریک عضلات صورت با ویبراتور و براش، تمرینات  افزایش حجم تنفسی، تمرینات روانی گفتار، تصویر سازی ذهنی، تمرینات تلفظی و اصلاح  و تقویت حرکات زبان‌.

تلاش این مرکز بر آن است که با بهره گیری از تخصص تمام متخصصین توانبخشی به ارائه خدمات به صورت تیمی و هدفمند جهت ارتقاع سطح درمان برای مراجعین محترم اقدام نماید.

خدمات گفتار درمانی در منزل به ارتقاع سطح درمان و رشد سرعت اصلاح مشکلات گفتار و زبان در کودکان کمک میکند . با توجه به این نکته که درمان و برطرف کردن هر چه سریع تر مشکلات گفتار و زبان در کودکان باعث پیشگیری از بروز اختلالات همراه دیگر نظیر مشکلات روانشناسی مانند اضطراب، گوشه گیری،افسردگی دوران کودکی و پرخاشگری می شود.

همچنین درمان به هنگام موجب بهبود روند یادگیری در کودک و درمان مشکلاتی نظیر اختلالات یادگیری و نقص توجه می شود. این امر به نوبه خود در رشد طبیعی هوش و استقلال کودک نقش اساسی را دارا می باشد.

خدمات گفتار درمانی در منزل در بیماری های بزرگسالان کمک میکند فرد بیمار بدون نیاز به جا به جایی و در کمترین زمان بعد از آسیب وارده مورد درمان قرار گیرد و فرصت طلایی دزمان بعد از حادثه را از دست ندهد.

این نکته بسیار مورد اهمیت است که فرد دچار سکته مغزی بتواند در کمترین فاصله بعد از آسیب، خدمات توانبخشی را دریافت نموده و به تمرین و استفاده از عضلات صورت و زبان تشویق شود.

خدمات گفتار درمانی در منزل این امکان را فراهم می کند تا بیمار از حداکثر توانایی های خود در اصلاح گفتار استفاده نموده و در کمترین زمان ممکن توانایی های بیانی خود را بازیابد.

تقویت مهارتهای گفتاری در فرد بیمار کمک بسزایی در روند بهبود و روحیه بیمار دارد و بیمار را برای ورود دوباره به جامعه و برگشت به کار و فعالیت های اجتماعی آماده می سازد.

گفتار درمانی در منزل
گفتاردرمانی در منزل

 

مشکلات بلع و گفتار درمانی

آسیب در هر یک از چهار مرحله بلع (آماده سازی دهانی،دهانی،حلقی و مروی) را دیسفاژی یا اختلال بلع می نامند. دیسفاژی ،فرد را در معرض خطر آسپیراسیون مواد غذایی و مایعات و به دنبال آن عفونت ریوی قرار می دهد. با وجود اینکه بلع بخشی از ارتباط نیست،اما وقت و انرژی گفتار درمانگران در بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز توانبخشی به درمان اختلال بلع اختصاص پیدا می‌کند،زیرا این اختلال در سیستم های تنفسی،آواسازی،تشدیدی تولیدی رخ می‌دهد که امکان برقراری ارتباط در آنان را فراهم می سازند.

بلع طبیعی

چگونه میتوان تشخیص داد که یک بیمار دچار مشکل بلع می باشد؟برای پاسخ به این سوال،باید ابتدا آناتومی و فیزیولوژی بلع طبیعی را بشناسیم.ما به طور متوسط روزانه ۶۰۰ بار عمل بلع را در کسری از ثانیه بدون هیچ تلاش و تقلایی به طور اتوماتیک انجام می دهیم. این فعالیت پیچیده عصبی-عضلانی در چهار مرحله صورت می گیرد.

  1. مرحله آماده سازی دهانی
  2. مرحله دهانی
  3. مرحله حلقی
  4. مرحله مروی

باید در نظر داشت که بیماران در هرکدام از مراحل زیر ممکن است دچار مشکل شوند و یا حتی در هر مرحله دچار مشکل خاصی شوند.

گفتار درمانی در منزل کودکان

در گذشته تصور می شد که توسط پل مغزی و بصل النخاع کنترل میشود،اما امروزه اسکن های به دست آمده از تصویر برداری کارکردی با تشدید مغناطیسی ( MRI ) و توموگرافی تابش پوزیترون ( PET )  نشان داده‌اند که علاوه بر موارد فوق،نواحی مغزی فراوانی نیز در عمل بلع دخیل هستند که شامل تالاموس،قشر حسی حرکتی،قشر حرکتی تکمیلی، اینسولا،هسته های قاعده ای،پوتامن،گلوبوس پالیدوس و شکنج سینگولیت قدامی می باشد. علاوه بر این نواحی،اعصاب جمجمه ای سه قلو، صورتی،زبانی-حلقی،واگ،و زیر زبانی،نیز در فرآیند بلع نقش دارند.پس می توان نتیجه گرفت که هم سیستم عصبی مرکزی (مغز،مخچه و ساقه مغز) و هم سیستم عصبی محیطی (اعصاب جمجمه ای) با همکاری خود امکان بلع طبیعی را فراهم می کنند.

گفتار درمانی در اختلال بلع

دیسفاژی یا اختلال بلع مشکل در جویدن و یا بد عملکردی بلع می‌باشد،حتی اگر بیمار بتواند به راحتی از زبان شفاهی برای برقراری ارتباط استفاده کند،به عبارت دیگر،دیسفاژی مشکل در حرکت دادن مواد غذایی یا مایعات درنواحی دهان،حلق و مری می باشد. به طور کلی می‌توان دو مکانیسم را مسئول ایجاد دیسفاژی دانست:

  1. انسداد مکانیکی
  2. بد عملکردی حرکتی

علت مکانیکی دیسفاژی می‌تواند مواردی نظیر بزرگ بود. لقمه غذا،وجود جسم خارجی،التهاب،تومر و بزرگ بودن غده تیروئید باشد.مشکل در عملکرد حرکتی نیز شامل نقایصی در شروع رفلکس بلع (نظیر فلج بودن زبان،فقدان بزاق آسیب در بخش حسی اعصاب جمجمه‌ای 10 و 11 ) اختلالات عضلات حلقی و مروی (نظیر میاستنی گراو و اسکلروز جانبی آمیوتروفیک) و اختلال در عضلات صاف مری (نظیر دیستروفی میوتونیک) می باشد.

هزینه گفتاردرمانی در منزل

هزینه های خدمات توانبخشی از جمله گفتاردرمانی توسط سازمان نظام پزشکی کشور تعیین می گردد. و بسته به نوع مشکل کودک و بزرگسال و زمان ارائه خدمات درمانی متفاوت می باشد. مرکز گفتاردرمانی دکتر صابر با در اختیار داشتن تیم مجرب و با تجربه در زمینه گفتاردرمانی در منزل و فعالیت در تمام نقاط تهران و شهرستان های اطراف توانسته است با کمترین هزینه درمانی خدمات گفتاردرمانی مناسبی را برای بیماران فراهم نماید. بیماران در سراسر تهران با تماس با مرکز گفتاردرمانی جناب آقای صابر و مشاوره رایگان می توانند از روند استفاده از خدمات گفتاردرمانی در منزل اطلاع حاصل نمایند.

مناطق تحت پوشش گفتار درمانی در منزل

شمال تهران: آجودانیه ، ولنجک، تجریش، فرشته، الهیه، پاسداران، نیاوران وهروی ….

غرب تهران: سعادت آباد ، ونک ،شهرک غرب، جنت آباد، اکباتان وشاهین شمالی، شهران، صادقیه ، ستارخان،شهرک راه آهن…

شرق تهران: شریعتی، نیرو هوایی، تهرانپارس، نارمک، پیروزی،

بیشتر بدانیم

مرکز تخصصی تشخیص و درمان اوتیسم
 اوتیسم در کودکان چیست ؟
لکنت زبان در کودکان
فلج مغزی در کودکان
اختلال یادگیری در کودکان
یکپارچگی حسی چیست؟
دیستروفی عضلانی چیست؟
بیش فعالی در کودکان چیست؟
نقص توجه  در کودکان چیست؟
متخصص کاردرمانی در منزل
مرکز کاردرمانی کودکان
بهترین کلینیک کاردرمانی در تهران
متخصص گفتار درمانی در منزل
کلینیک گفتاردرمانی کودکان
بهترین مرکز گفتاردرمانی در تهران

آخرین مطالب مرتبط با گفتار درمانی

بهترین مراکز توانبخشی

بهترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی در تهرانپارس    گفتار درمانی

مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی در نیاوران

مرکز گفتار درمانی سعادت آباد

بهترین مرکز گفتار درمانی در ستارخان

کلینیک گفتار درمانی در پاسداران

بهترین کلینیک گفتار درمانی در شمال تهران

مرکز گفتار درمانی در شرق تهران

بهترین کلینیک  گفتار درمانی در پونک

بهترین مرکز گفتاردرمانی در ولنجک

بهترین گفتاردرمانی در فرمانیه

کلینیک گفتاردرمانی در شهرک غرب

مرکز کاردرمانی غرب تهران

کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی در شریعتی

بهترین گفتار درمانی در مرزداران

مراکز توانبخشی در سیدخندان 

گفتار درمانی در جنت آباد

بهترین مرکز گفتار درمانی دهکده المپیک

بهترین گفتار درمانی و کاردرمانی اسلام شهر

کاردرمانی  و گفتار درمانی در تجریش

بهترین کاردرمانی و گفتاردرمانی در قلهک

کاردرمانی و گفتار درمانی خوب در تهرانسر

مرکز کاردرمانی و گفتار درمانی در ونک

کلینیک کاردرمانی و گفتار درمانی در نارمک

بهترین گفتار درمانی و کاردرمانی پیروزی

 گفتار درمانی سعادت آباد

بهترین مرکز گفتار درمانی ستارخان

گفتار درمانی ولنجک

گفتار درمانی پاسداران

بهترین مرکز گفتار درمانی در شرق تهران

گفتار درمانی غرب تهران

بهترین مرکز گفتار درمانی اتیسم در تهران

مراکز گفتار درمانی در مرزداران

توانبخشی نیاوران

گفتاردرمانی در جنوب تهران

گفتار درمانی در جنوب تهران

کاردرمانی و گفتار درمانی در انقلاب

مرکز گفتار درمانی و کاردرمانی در یوسف آباد

مرکز گفتار درمانی در قیطریه

گفتاردرمانی خوب در منظریه

بهترین گفتاردرمانی در ظفر

مرکز گفتار درمانی تهران نو

گفتار درمانی در افسریه

مرکز گفتار درمانی در قیطریه

بهترین کلینیک  گفتار درمانی در تهران نو

بهترین مراکز گفتار درمانی در شمال تهران

گفتار درمانی خوب در شمال تهران-مرکز گفتاردرمانی در شمال تهران-بهترین گفتار درمانی در شمال تهران-کلینیک گفتار درمانی در سعادت آبادمرکز گفتار درمانی در شریعتیمرکزگفتار درمانی در شهرک غربمرکز گفتاردرمانی در فرمانیهمرکز گفتار درمانی در نیاورانمرکز گفتار درمانی در ولنجکمرکز گفتار درمانی در پونکمرکز گفتار درمانی در پاسدارانمرکز گفتار درمانی در شمال تهرانمرکز گفتار درمانی در تهرانپارسمرکز گفتار درمانی در شرق تهرانمرکز گفتار درمانی در غرب تهرانبهترین مرکز گفتاردرمانی اتیسم در تهرانگفتار درمانی مرزدارانگفتار درمانی در قیطریه- گفتار درمانی در منظریه-گفتار درمانی در آجودانیه- گفتار درمانی در میرداماد- گفتار درمانی در میدان محسنی- گفتار درمانی در ظفر- گفتار درمانی در خیابان نفت-گفتار درمانی در اختیاریه- گفتار درمانی در کامرانیه- گفتار درمانی در خیابان دولت-گفتار درمانی در  دیباجی- گفتار درمانی در اقدسیه- گفتار درمانی در مینی سیتی- گفتار درمانی در نوبنیاد- گفتار درمانی در بلوار ارتش- گفتار درمانی شمس آباد- گفتار درمانی در شمال تهران -گفتار درمانی در ازگل-گفتار درمانی در قلهک- گفتار درمانی در خیابان یاسر- گفتار درمانی در جماران- گفتار درمانی در تجریش-گفتار درمانی در میدان قدس- گفتار درمانی در خیابان الهیه- گفتار درمانی در فرشته- گفتار درمانی در جردن- گفتار درمانی در دارآباد- گفتار درمانی در سعدآباد-گفتار درمانی در جمشیدیه- گفتار درمانی در دربند- گفتار درمانی در گلابدره- گفتار درمانی در امام زاده قاسم- گفتار درمانی در چیذر-گفتار درمانی در دزاشیب- گفتار درمانی در زعفرانیه- گفتار درمانی در سوهانک- گفتار درمانی در شهرک محلاتی-  گفتار درمانی در شهرک نفت- گفتار درمانی در کاشانک- گفتار درمانی در محمودیه- گفتار درمانی در خیابان دروس- گفتار درمانی در ونک- گفتار درمانی در آرژانتین- گفتار درمانی در ساعی -گفتار درمانی در امیرآباد-گفتار درمانی در ایرانشهر- گفتار درمانی در بهجت آباد- گفتار درمانی در اندرزگو -گفتار درمانی در زرگنده- گفتار درمانی در باغ فردوس- گفتار درمانی در آفریقا- گفتار درمانی در خیابان باهنر- گفتار درمانی در بلوار کاوه- گفتار درمانی در اوین-گفتار درمانی در بام تهران-گفتار درمانی در پارک وی-گفتار درمانی در نمایشگاه- گفتار درمانی در فرحزاد- گفتار درمانی در امام زاده داوود- گفتار درمانی در کوهسار- گفتار درمانی در شهرک کلاهدوز-گفتار درمانی در خیابان کلاهدوز-گفتار درمانی در شهرک شهید چمران-گفتار درمانی در صاحبقرانیه- گفتار درمانی در گل نبی- گفتار درمانی در میدان نیاوران-گفتار درمانی در چهار راه پاسداران- گفتار درمانی در چالهرز- گفتار درمانی در وفامنش- گفتار درمانی در پناهی نیا- گفتار درمانی در افشاری- گفتار درمانی در حقانی- گفتار درمانی در خیابان گیلان- گفتار درمانی در خیابان یاسر- گفتار درمانی در مقدس اردبیلی- گفتار درمانی در ولیعصر- گفتار درمانی در موحد دانش- گفتار درمانی در صادقی قمی- گفتار درمانی در خیابان دستگردی- گفتار درمانی در رستم آباد- گفتار درمانی در نارنجستان- گفتار درمانی در  نیستان- گفتار درمانی در نگارستان-گفتار درمانی در بوستان- گفتار درمانی در گلستان- گفتار درمانی در پورابتهاج- گفتار درمانی در دشتستان- گفتار درمانی در قبا- گفتار درمانی در گاندی – گفتار درمانی در نلسون ماندلا – گفتار درمانی در خیابان نفت -گفتار درمانی در میدان مادر –گفتار درمانی در شیخ بهایی- گفتار درمانی در ملاصدرا- گفتار درمانی در جهان کودک-

بهترین مراکز گفتاردرمانی در غرب تهران

گفتار درمانی در باغ فیض- گفتار درمانی در شهرک اکباتان- گفتار درمانی در شهر زیبا- گفتار درمانی در گیشا- گفتار درمانی در طرشت- گفتار درمانی در حصارک- گفتار درمانی در آزادی- گفتار درمانی در شاهین شمالی – گفتار درمانی در شاهین جنوبی – گفتار درمانی در چهار باغ – گفتار درمانی در بهنام – گفتار درمانی در وحدت اسلامی – گفتار درمانی در سازمان آب – گفتار درمانی در کن- گفتار درمانی در ورداورد- گفتار درمانی در آریاشهر- گفتار درمانی در صادقیه- گفتار درمانی در شهرک آپادانا- کلینیک گفتار درمانی در غرب تهران- گفتار درمانی در اشرفی اصفهانی- گفتار درمانی در تهران ویلا- گفتار درمانی در برق آلستوم- گفتار درمانی در همایون شهر- گفتار درمانی در ونک- گفتار درمانی در آیت الله کاشانی- گفتار درمانی در سازمان برنامه- مرکز گفتار درمانی در غرب تهران- گفتار درمانی در عدل- گفتار درمانی در شهرک اندیشه- گفتار درمانی در شهرک پرواز- گفتار درمانی در شهرک کوهسار-گفتار درمانی در شهرک نفت- گفتار درمانی در شهرک ولفجر- مرکز توانبخشی در غرب تهران- گفتار درمانی در بیمه- بهترین گفتار درمانی در غرب تهران- گفتار درمانی در کنکوری- گفتار درمانی در آرژانتین- گفتار درمانی در ساعی- گفتار درمانی غرب تهران-گفتار درمانی در امیر آباد- گفتار درمانی در ایرانشهر- گفتار درمانی در یوسف آباد- گفتار درمانی در بهجت آباد- گفتار درمانی در جمالزاده- گفتار درمانی خوب در غرب تهران- گفتار درمانی در خیابان شیراز- گفتار درمانی در عباس آباد- گفتار درمانی در فاطمی- گفتار درمانی در قائم مقام- گفتار درمانی در سنایی- گفتار درمانی در غرب تهران- گفتار درمانی در قزل قلعه – گفتار درمانی در بلوار کشاورز غربی-گفتار درمانی در بلوار کشاورز شرقی- گفتار درمانی در کریمخان- گفتار درمانی در گاندی- گفتار درمانی در میدان جهاد- بهترین مرکز گفتار درمانی در غرب تهران- گفتار درمانی در ولیعصر شمالی-گفتار درمانی در ولیعصر جنوبی- گفتار درمانی در هفت تیر- گفتار درمانی در استاد معین -گفتار درمانی در دکتر هوشیار- گفتار درمانی در منزل غرب تهران- گفتار درمانی در شمشیری- گفتار درمانی در دستغیب- گفتار درمانی در فتح- گفتار درمانی در مهرآباد جنوبی- گفتار درمانی در مهر آباد شمالی- گفتار درمانی در بریانک- بهترین مراکز گفتار درمانی غرب تهران- گفتار درمانی در سلسبیل- گفتار درمانی در کارون-گفتار درمانی در هاشمی- گفتار درمانی در خیابان زنجان- گفتار درمانی در خیابان آذربایجان- گفتار درمانی در امام خمینی- گفتار درمانی در جیحون- گفتار درمانی در خوش- گفتار درمانی در دامپزشکی- گفتار درمانی در رودکی- گفتار درمانی در قصرالدشت- گفتار درمانی در مالک اشتر- گفتار درمانی در نواب -گفتار درمانی در کمیل- گفتار درمانی در انقلاب – گفتار درمانی در شیخ هادی- گفتار درمانی در امیریه- گفتار درمانی در منیریه- گفتار درمانی در اسکندری- گفتار درمانی در دخانیات- گفتار درمانی در جمهوری- گفتار درمانی در حر- گفتار درمانی در راه آهن- گفتار درمانی در هلال احمر- گفتار درمانی در پاستور- گفتار درمانی در حسن آباد- گفتار درمانی در گمرک- گفتار درمانی در وحدت اسلامی- گفتار درمانی در کارگر شمالی و گفتار درمانی در کارگر جنوبی- گفتار درمانی در بهارستان- گفتار درمانی در فردوسی-گفتار درمانی در پامنار-  گفتار درمانی در دروازه شمیران- گفتار درمانی در امین حضور- گفتار درمانی در پانزده خرداد- گفتار درمانی در سعدی- گفتار درمانی در لاله زار- گفتار درمانی در یاخچی آباد- گفتار درمانی در جوادیه- گفتار درمانی در نازی آباد- گفتار درمانی در خزانه- گفتار درمانی در شهرک راه آهن-گفتار درمانی در شهرک گلستان- گفتار درمانی در شهرک فرهنگیان- گفتار درمانی در رجایی- گفتار درمانی در علی آباد- گفتار درمانی در سه راه آذری- گفتار درمانی در امام زاده حسن- گفتار درمانی در یافت آباد- گفتار درمانی در جلیلی- گفتار درمانی در زهتابی- گفتار درمانی در زمزم- گفتار درمانی در گلچین- گفتار درمانی در باغ خزانه- گفتار درمانی در میدان قزوین- گفتار درمانی در میدان بهاران- گفتار درمانی در صاحب الزمان- گفتار درمانی در تولیدارو- گفتار درمانی در شاد آباد- گفتار درمانی در ولیعصر- گفتار درمانی درخلیج فارس شمالی- گفتار درمانی در خلیج فارس جنوبی- گفتار درمانی در شهرک ولیعصر- گفتار درمانی در شهرک صاحب الزمان- گفتار درمانی در خانی آباد- گفتار درمانی در اسفندیاری- گفتار درمانی در بهمنیار- گفتار درمانی در میدان بهمن- گفتار درمانی در نعمت آباد- گفتار درمانی در اسماعیل آباد- گفتار درمانی در دولت خواه- گفتار درمانی در شهید کاظمی- گفتار درمانی در عبدل آباد- گفتار درمانی در دولت آباد- گفتار درمانی در جوانمرد- گفتار درمانی در 13آبان- گفتار درمانی در باشگاه نفت- گفتار درمانی در تهرانسر مرکزی- گفتار درمانی در شهرک دریا- گفتار درمانی در شهرک آزادی- گفتار درمانی در شهرک استقلال- گفتار درمانی در شهرک دانشگاه- گفتار درمانی در شهرک 22 بهمن- گفتار درمانی در ویلاشهر- گفتار درمانی در شهرک غزالی-گفتار درمانی در شهرک شهرداری- گفتار درمانی در شهرک دانشگاه شریف- گفتار درمانی در زیبا دشت بالا- گفتار درمانی در زیبا دشت پایین-گفتار درمانی در گلستان شرقی- گفتار درمانی در گلستان غربی- گفتار درمانی در دژبان- گفتار درمانی در شهید باقری- گفتار درمانی در آزادشهر -گفتار درمانی در پیکان شهر- گفتار درمانی در دریاچه چیتگر- گفتار درمانی در تهرانسر غربی-گفتار درمانی در تهرانسر شرقی- گفتار درمانی در اسلامشهر- گفتار درمانی در اکباتان- گفتار درمانی در شهران -گفتار درمانی در بلوار فردوس شرق- گفتار درمانی در بلوار فردوس غرب- گفتار درمانی در دهکده المپیک -گفتار درمانی در سیمون بولیوار -گفتار درمانی در چیتگر شمالی-گفتار درمانی در چیتگر جنوبی -گفتار درمانی در اسلام شهر-گفتار درمانی در حقانی-  گفتار درمانی در خیابان جی- گفتار درمانی در بلوار سرو- گفتار درمانی در خیابان پاکنژاد- گفتار درمانی در میدان صنعت- گفتار درمانی در بلوار دریا- گفتار درمانی در بلوار شهرداری- گفتار درمانی در میدان کتاب- گفتار درمانی در ایران زمین- گفتار درمانی در میدان کاج- گفتار درمانی در بلوار 24 متری- گفتار درمانی در صرافها- گفتار درمانی در خیابان علامه- گفتار درمانی در بلوار فرهنگ- گفتار درمانی در بلوار فرحزادی- گفتار درمانی در فرحزاد- گفتار درمانی در بلوار مطهری- گفتار درمانی در بلوار درختی- گفتار درمانی در خیابان زرافشان- گفتار درمانی در هرمزان- گفتار درمانی در میدان توحید- گفتار درمانی در نصرت- گفتار درمانی در فرصت – گفتار درمانی در انقلاب – گفتار درمانی در آزادی -گفتار درمانی در شادمان – گفتار درمانی در بهبودی – گفتار درمانی در حبیب الهی – گفتار درمانی در دریان نو – گفتار درمانی در دادمان – گفتار درمانی در شهرک ژاندارمری – گفتار درمانی در خیابان حسن سیف – گفتار درمانی در شهرک بوعلی – گفتار درمانی در ایوانک – گفتار درمانی در بلوار حافظی – گفتار درمانی در بلوار پیام – گفتار درمانی در کوی فراز – گفتار درمانی در شهرک قدس – گفتار درمانی در قیصر امین پور – گفتار درمانی در سئول – گفتار درمانی در سیمای ایران –

بهترین مراکز گفتاردرمانی در شرق تهران

مرکز گفتاردرمانی در شریعتی –مرکز گفتار درمانی در فرمانیه-مرکز گفتار درمانی در نیاوران-مرکز گفتاردرمانی در پونک-مرکزگفتاردرمانی در پاسداران-مرکز گفتار درمانی در شمال تهران-مرکز گفتار درمانی در تهرانپارس-مرکز گفتاردرمانی در شرق تهران-مرکز گفتار درمانی در تهران-بهترین مرکز گفتار درمانی اتیسم در شرق تهران–کلینیک گفتار درمانی شرق تهران -گفتار درمانی در هنگام- گفتار درمانی در رسالت- گفتار درمانی در میدان سپاه- مرکز گفتار درمانی شرق تهران-گفتار درمانی در طالقانی- گفتار درمانی در مشیریه- گفتار درمانی در مسعودیه-گفتار درمانی در نارمک- گفتار درمانی در مجیدیه- گفتار درمانی در سراج- گفتار درمانی شرق تهران -گفتار درمانی در فرجام- گفتار درمانی در افسریه- گفتار درمانی در پاسدار گمنام- گفتار درمانی در پیروزی- بهترین مرکز گفتار درمانی در شرق تهران -گفتار درمانی در باقری-گفتار درمانی در  سیزده آبان- گفتار درمانی در آهنگ- گفتار درمانی در پرستار- گفتار درمانی در چهارصد دستگاه- گفتار درمانی در خیابان کرمان- گفتار درمانی شرق تهران -گفتار درمانی در وحیدیه- گفتار درمانی در شرق تهران -گفتار درمانی در سرخه حصار-گفتار درمانی در امامت- گفتار درمانی در امام حسین- گفتار درمانی در سید خندان- بهترین مراکز گفتار درمانی شرق تهران -گفتار درمانی در دردشت-گفتار درمانی در گلبرگ- گفتار درمانی در خیابان اشراقی- گفتار درمانی در زاهد گیلانی- گفتار درمانی در صفا- گفتار درمانی در مولوی- گفتار درمانی درسبلان-کلینیک توانبخشی شرق تهران -گفتار درمانی در هفت حوض- گفتار درمانی در سعدی- گفتار درمانی در خیابان تختی- گفتار درمانی در سهره وردی- گفتار درمانی دربهشتی-گفتار درمانی در فردوسی- گفتار درمانی در بهارستان- گفتار درمانی در مطهری- گفتار درمانی در مفتح- گفتار درمانی خوب در شرق تهران – گفتار درمانی در دروازه شمیران- گفتار درمانی در تختی- گفتار درمانی در کریمخان- گفتار درمانی در هفت تیر- گفتار درمانی در هرندی- گفتار درمانی در قیام- گفتار درمانی در بلوار پروین-گفتار درمانی در اتحاد- گفتار درمانی در خیابان ایران- گفتار درمانی در هفده شهریور- گفتار درمانی در نظام آباد -گفتار درمانی در شهدا-بهترین مرکز گفتار درمانی شرق تهران – گفتار درمانی در نیرو هوایی- گفتار درمانی در بلوار ابوذر-  گفتار درمانی در میدان خراسان- گفتار درمانی در مدائن- گفتار درمانی درفدک- گفتار درمانی در شمیران- گفتار درمانی در تسلیحات-  گفتار درمانی در نبرد- گفتار درمانی در محلاتی -گفتار درمانی در لواسان-گفتار درمانی در فشم- گفتار درمانی در حکیمیه – بهترین کلینیک توانبخشی در شرق تهران – گفتار درمانی در شمیرانات- گفتار درمانی در  بنی هاشم- گفتار درمانی در علم و صنعت-گفتار درمانی در  قنات کوثر- گفتار درمانی در شهرک امید- گفتار درمانی در شیان- گفتار درمانی در لویزان- گفتار درمانی در مهران- گفتار درمانی در خاقانی- کاردرمانی در امجدیه- کاردرمانی در ارامنه- کاردرمانی در خیابان دبستان- کاردرمانی در عباس آباد- کاردرمانی در اندیشه- کاردرمانی در خیابان قصر- مرکز توانبخشی شرق تهران -گفتار درمانی در کاج-  گفتار درمانی در نامجو- گفتار درمانی در شهید قندی- بهترین مرکز توانبخشی در شرق تهران – گفتار درمانی در میدان فرخی یزدی- گفتار درمانی در مسجد جامع- گفتار درمانی در ساقدوش – مراکز گفتار درمانی در شرق تهران -گفتار درمانی شرق -گفتار درمانی در شهید عراقی-بهترین گفتار درمانی شرق تهران -گفتار درمانی در بوستان -گفتار درمانی در هروی- گفتار درمانی در قلهک-گفتار درمانی در سه راه ضرابخانه-گفتار درمانی در استاد حسن بنا-گفتار درمانی در میدان نبوت- گفتار درمانی در بلوار دلاوران-گفتار درمانی در سمنگان-گفتار درمانی در شهید ثانی-گفتار درمانی در جانبازان شرقی-گفتار درمانی در جانبازان غربی- گفتار درمانی در مدائن- گفتار درمانی در اتوبان رسالت- گفتار درمانی در میدان هلال احمر-گفتار درمانی در میدان الغدیر- گفتار درمانی در نیروی دریایی-گفتار درمانی در آیت الله مدنی- گفتار درمانی در خیابان گرگان-گفتار درمانی در سبلان جنوبی- گفتار درمانی در سبلان شمالی- گفتار درمانی در گلشن دوست-گفتار درمانی در خیابان اردیبهشت-

۱۰ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام من پسرم نیاز به گفتار درمانی داشت ولی بخاطر شرایط کرونا نمیتونستیم بریم کلینیک آقای دکتر صابر زحمت کشیدن و گفتاردرمانگری رو به منزل ما فرستادن و خودشون هم نظارت کامل دارن واقعا متشکرم

    پاسخ
  • […] از خدمات کاردرمانی در منزل و گفتاردرمانی در منزل استفاده کردم […]

    پاسخ
  • سلام من ۲۰ ساله هستم،مشکل من توی حرف زدن با دیگران هست یا حتی خوندن برخی چیز ها مثل کتاب برای دیگران،هرچقدر اولش خوب شروع کنم ولی آخرش خراب میکنم،زبانم میگیره و اگه به خوام عامیانه بگم ،به پته پته میوفتم ،برای همین هیچ وقت اعتماد بنفس اینکه با کسی بخوام جدی حرف بزنم یا چیزی رو برای کسی بخونم ندارم،لطفا کمکم کنید🙏

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید میگم به دکتر صابر ، دختر من لکنت زبان داشت که برای درمانش رفت و آمد واقعا سخت بود و دکتر ارزیابی کردند و باقی کار درمان رو در منزل انجام دادند.

    پاسخ
  • پسر من خیلی دیر به حرف افتاد با شروع کلاس هاش توی کلینیک الان چند وقته که توی خونه گوشی تلفن رو بر میداره و شروع به حرف زدن میکنه الان با بودن شرایط کرونا نمیتونم بچمو ببرم ولی خوبیه این کلینیک اینکه گفتار درمانی در منزل هم دارن از آقای صابر ممنونم

    پاسخ
  • از اقای دکتر صابر ممنونم از داشتن نیروهای خوب برای کاردرمانی و گفتاردرمانی در منزل. من واقعا خوب شدن و پیشرفت کردن دخترم رو میبینم و از گفتاردرمانی که در منزل با بچم کار میشه راضیم

    پاسخ
  • بچه من اصلا گفتار نداشت با گذشت ۵ ماه گفتار درمانی توی منزل الان حدود ۲۰ کلمه را می گوید خداروشکر دایره کلماتش روز به روز بهتر میشه ممنون از همکاری آقای صابر و درمانگرشان

    پاسخ
  • من از آقای دکتر صابر بخاطر داشتن نیروهای خوب و فعال در کلینیک و همچنین در منزل برای کاردرمانی و گفتاردرمانی تشکر میکنم البته نظارت کامل آقای دکتر هم ستودنیه

    پاسخ
  • سلام آقای دکتر بچه من وقتی داره صحبت میکنه وسط حرفاش کلمات رو فراموش میکنه خیلی هم این کار تکرار میشه خواستم بپرسم آیا باید گفتاردرمانی باهاش کار بشه؟ ممنون

    پاسخ
  • واقعا از آقای دکتر صابر متشکرم بابت داشتن کاردرمانی و گفتاردرمانی در منزل که از نیروهای خیلی خوبی هم برخورداره و همچنین همه تمرینات زیر نظر آقای دکتر کنترل میشه ممنونم از ایشون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.