ارگوتراپیست مهدی صابر

گفتاردرمانی در منزل برای کودکان

گفتاردرمانی در منزل برای کودکان|گفتاردرمانی کودکان|مرکز گفتاردرمانی دکتر صابر

سر فصل مطالب

اگر کودک با مشکلات گفتاری همانند تلفظ نادرست کلمات مواجه باشد، یک متخصص گفتاردرمانی به او کمک می کند تا در حیطه درمان مشکلات، پیش برود. گفتاردرمانی در منزل برای کودکان، ارزیابی و درمان مشکلات و اختلالات گفتاری را شامل می شود. این خدمات درمانی توسط متخصص گفتار وزبان یا گفتاردرمانگر انجام می شود. از روش های گفتاردرمانی در منزل برای کودکان به منظور توسعه ارتباطات استفاده می شود. این روش های درمانی به نوع و شدت اختلال گفتاری و هم چنین سن کودک مبتلا به اختلال، بستگی دارد. به منظور رفاه حال مراجعه کنندگان و بیماران، کودکانی که امکان مراجعه به کلینیک را ندارند و هم چنین جهت بهتر شدن روند درمان و کم شدن استرس ها و اضطراب های کودک، طرح گفتاردرمانی در منزل تحت نظر دکتر صابر در مرکز گفتاردرمانی تهران  ارائه می شود. متخصصین مجرب مرکز با حضور در محیط منزل و بررسی دقیق مشکلات طرح درمانی مناسب را برای کودک آماده می نمایند. در گفتاردرمانی در منزل والدین می توانند از نزدیک در روند درمان کودکان شریک باشند.

جهت تماس با کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی جناب آقای دکتر صابر (کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران ، کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد) باشماره 09029123536 تماس حاصل فرمایید.

اختلالات گفتاری که با گفتاردرمانی در منزل برای کودکان قابل درمان اند:

چند مورد اختلال گفتاری زبانی وجود دارد که با روش های گفتاردرمانی در منزل برای کودکان قابل درمان هستند.

-اختلالات تولید صدا

این اختلال به معنای ناتوانی در ایجاد کردن صحیح صدای کلمه های خاص می باشد. کودکی که به این اختلال دچار است، صدای کلمه را تغییر می دهد یا ممکن است صدایی به آن اضافه کند.

-اختلالات درکی

کودک مبتلا به این اختلال، در درک و فهم آن چه که دیگران بیان می کنند، به مشکل می خورد. این مورد سبب می شود هنگامی که کسی در حال حرف زدن می باشد، به نظر برسد کودک به حرف های او علاقه مند نیست.

-اختلالات بیانی

این اختلال به این معناست که کودک در نقل و انتقال و بیان کردن اطلاعات با مشکل مواجه می شود. کودک مبتلا به این اختلال در استفاده از فعل درست و مناسب مشکل دارد. این اختلال با برخی اختلالات رشدی همانند سندروم داون همراه می باشد.

-اختلالات شناختی – ارتباطی

این اختلال یعنی برقراری ارتباط به علت آسیب دیدگی به قسمتی از مغز که توانایی فکر کردن را بر عهده دارد. این مسئله می تواند به مشکلات حافظه، مشکلات حرف زدن یا گوش کردن منجر شود.

-آفازی

این اختلال نوعی اختلال اکتسابی بوده که بر توانایی کودک در حرف زدن و درک دیگر افراد اثر می گذارد. این اختلال حتی بر مهارت خواندن و نوشتن کودک نیز اثر گذار است.

روش های گفتاردرمانی در منزل برای کودکان

جلسات گفتاردرمانی کودک با توجه به اختلال گفتاری کودک و سن او، ممکن است به صورت گروهی یا خصوصی در منزل انجام شود. در طول جلسات گفتاردرمانی در منزل، احتمال دارد گفتاردرمانگر کار های زیر را انجام دهد:

-با استفاده از کتاب، عکس، اشیا، بازی و… به کودک شما کمک کند.

-روش ها و تکنیک هایی به کودک و پدر و مادر برای انجام تمرینات گفتاردرمانی در منزل برای کودکان ارائه دهد.

-صدا های صحیح و درست را هنگام بازی با کودک، به او آموزش دهد تا کودک یاد بگیرد چگونه صدا های خاص را تلفظ کند.

 

گفتاردرمانی کودکان

error: Content is protected !!