ارگوتراپیست مهدی صابر

بهترین مرکز کاردرمانی در تهران

بهترین مرکز کاردرمانی در تهران|کاردرمانی کودکان| کاردرمانی برای بزرگسالان|کلینیک دکتر صابر

سر فصل مطالب

جناب آقای دکتر صابر یکی از مدرسین دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حیطه توانبخشی می باشد، که حدود 16 سال در زمینه کاردرمانی کودکان و کاردرمانی بزرگسال در تهران سابقه بالینی دارند. دو مرکز کاردرمانی خوب در تهران شامل کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران و کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد جزو بهترین مراکز کاردرمانی تهران در زمینه کاردرمانی برای بزرگسالان و کاردرمانی برای کودکان محسوب می شوند. بهترین مرکز کاردرمانی در کودکان و بهترین مرکز کاردرمانی در بزرگسال در شرق و غرب تهران با در اختیار داشتن 39 کاردرمان خوب در تهران تحت نظر جناب آقای دکتر صابر جز بهترین مراکز کاردرمانی در ایران می باشند.

جهت تماس با کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی جناب آقای دکتر صابر (کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران ، کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد) باشماره 09029123536 تماس حاصل فرمایید.

 

بهترین مرکز کاردرمانی در تهران

اختلالات کودکان که می توانند از بهترین مرکز کاردرمانی کودکان تهران دکتر صابر بهرمند شوند شامل:

  1. کاردرمانی در کودکان اوتیسم
  2. کاردرمانی در کودکان فلج مغزی
  3. کاردرمانی کودکان بیش فعال و نقص توجه
  4. کاردرمانی خوب کودکان اختلالات یادگیری
  5. کاردرمانی در کودکان میکروسفال
  6. کاردرمانی در کودکان عقب مانده ذهنی
  7. کاردرمانی خوب در کودکان دیستروفی عضلانی
  8. کاردرمانی در نابینایان
  9. کاردرمانی در کودکان اختلال پردازش حسی
  10. کاردرمانی خوب در کودکان تاخیر حرکتی
  11. کاردرمانی در کودکان سندروم های ژنتیک مانند: کودکان سندرم داون، کودکان سندرم ایکس شکننده (فراجیل X )و….
  12. کاردرمانی در کودکان ضربه مغزی
  13. کاردرمانی کودکان با ضایعات ارتوپدیک و اسکلتال مانند صافی کف پاها، پا ضربدری، پا پرانتزی و…

بیماران بزرگسالی که می توانند از بهترین مرکز کاردرمانی بزرگسالان تهران استفاده کنند شامل:

  1. کاردرمانی بزرگسالان در سکته مغزی
  2. کاردرمانی بزرگسالان در بیماران ام اس
  3. کاردرمانی بزرگسالان در بیماری پارکینسون
  4. کاردرمانی خوب در بزرگسالان برای سالمندان
  5. کاردرمانی خوب در بزرگسال برای ضایعات نخاعی
  6. کاردرمانی بزرگسال برای بیماری ای ال اس(   )
  7. کاردرمانی در بزرگسال برای بیماری گیلن باره
  8. کاردرمانی در بزرگسال برای اختلالات تعادلی
  9. کاردرمانی خوب برای بزرگسال در بیماری تومور مغزی
  10. کاردرمانی برای بزرگسال در تمورهای نخاعی
  11. کاردرمانی برای بزرگسالان در ضربه مغزی

قسمت های مختلف بهترین مرکز کاردرمانی کودکان در ایران:

بهترین کاردرمانی جسمی کودکان در تهران

بخش کاردرمانی جسمی بهترین مرکز کاردرمانی کودکان در تهران: شامل خدمات کاردرمانی جسمی در زمینه تقویت عضلات، تسهیل در رشد حرکتی کودکان، اصلاح دفورمیتی ها و انجام تمرینات کششی جهت جلوگیری از ایجاد بدفورمی در اندام ها و…  می باشد.

کاردرمانی جسمی در تهران

بهترین کاردرمانی ذهنی کودکان در تهران

بخش کاردرمانی ذهنی بهترین مرکز کاردرمانی تهران به تقویت ماهرت های شناختی و ذهنی کودکان نظیر ( شناخت اندام های بدن، میوه ها، حیوانات، وسایل نقلیه و…) می پردازد. همچنین با افزایش سطح درک کودکان به رشد ذهنی کودک کمک می کند

کاردرمانی ذهنی در کودکان اوتیسم در جهت افزایش تحمل کاری و دستور پذیری  کودک اوتیسم، افزایش درک و توجه کودک به درمان می پردازد.

کاردرمانی ذهنی در کودکان با مشکلات ذهنی نظیر سندرم داون، عقب ماندگی ذهنی، بیش فعالی و نقص توجه، تاخیر رشدی، اختلالات یادگیری نقش مهی را ایفا می کند.

آب درمانی بهترین مرکز کاردرمانی کودکان در تهران

آب درمانی تخصصی کودکان مرکز کاردرمانی کودکان در تهران با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته مانند تردمیل داخل آب، بالانس بیم داخل آب، تیلت داخل آب ، وزنه و دمبل های آبی و… به درمان مشکلات حرکتی کودکان مخصوصا کودکان فلج مغزی و درمان مشکلات حسی و نا امنی جاذبه ای در کودکان با اختلالات پردازش حسی، اوتیسم و … می پردازد.

مرکز آب درمانی کودکان

اتاق تاریک و تقویت توجه دیداری و ادراک بینایی در کاردرمانی کودکان

بهترین مرکز کاردرمانی کودکان در تهران در بخش اتاق تاریک به تقویت مهارت های توجه بینایی، دقت بینایی، حافظه بینایی و ادراک بینایی می پردازد. در این بخش با بهرگیری از تجهیزات پیشرفته مانند پروژکتور و برنامه های کامپیوتری و ریسه های نوری مختلف محیطی جذاب برای درمان کودکان فراهم نموده است.

اتاق شنیداری و تقویت مهارت های شنیداری

اتاق شنیداری مرکز کاردرمانی کودکان تهران شامل برنامه های صوتی کامپیوتری طبقه بندی شده در جهت پرورش مهارت های شنوایی کودکان می باشد. دقت شنیداری، توجه شنیداری، تمییز شنیداری، سرعت پردازش شنیداری، درک مطلب شنیداری و… از موارد قابل درمان در اتاق شنیداری مرکز کاردرمانی دکتر صابر می باشد. اتاق شنیداری بهترین مرکز کاردرمانی در تهران در زمینه کودکان با مشکلات شنیداری نظیر کم شنوایی و کاشت حلزون میتواند کمک کننده باشد.

کاردرمانی شنیداری در کاردرمانی تهران

ماساژ درمانی مرکز کاردرمانی کودکان

ماساژ در کودکان موجب افزایش سطح هوشیاری کودک، ریلکسیشن در کودکان، کاهش پرخاشگری و بیش فعالی، افزایش شناخت از بدن و حس عمقی، افزایش توجه و تمرکز کودک، تقویت حس لامسه و درمان مشکلات بیش حسی و کم حسی می شود. مرکز کاردمانی کودکان در تهران به صورت تخصصی به استفاده درمانی از ماساژ درمانی در زمینه کودکان مشغول می باشد.

کاردرمانی حسی در مرکز کاردرمانی کودکان تهران

اتاق تعدیل حس با  استفاده از محرک های حسی لامسه، حس عمقی، وستیبولار، بویایی و شنیداری به تعدیل حسی و یکپارچگی حسی در کودک می پردازد.در بهترین مرکز کاردرمانی تهران، ارزیابی دقیق و کاملی توسط دکتر صابر انجام می شود و مشکلات حسی کودکان تعیین میگردد و بسته به نیاز کودک درمان حسی آغاز می شود.

کاردرمانی حسی حرکتی در مرکز کاردرمانی در تهران

کاردرمانی حسی در زمینه مشکلات حس وستیبولار ، تقویت مهارت های هماهنگی چشم ودست ،تمرینات کاردرمانی حسی در افزایش هماهنگی دو اندام فوقانی و تحتانی، تمرینات کلامی و حرکتی به صورت همزمان برای تقویت سرعت پردازش ذهنی، بهبود نا امنی جاذبه ای در کودکان، توانایی های عبور از خط وسط بدن و تقویت حس عمقی در کودکان و ایجاد یکپارچگی حسی نقش بسزایی دارد.

سنسوری روم بهترین مرکز کاردرمانی کودکان در تهران

تجهیز بخش سنسوری روم یکی از نقاط قوت بهترین مرکز کاردرمانی در تهران می باشد. سنسوری روم موجب بهبود مهارت های سرعت پردازش ذهنی و کلامی در کودکان، تقویت تحمل کاری و ایجاد دستورپذیری در کودکان اوتیسم و بیش فعال، کنترل هیجانات در کودک و همچنین بهبود توجه حرکتی کودکان با مشکلات بیش فعالی، اتیسم و… می شود.

سنسوری روم در کاردرمانی تهران

بخش آموزش پیش دبستانی

در این بخش در مرکز کاردرمانی کودکان سعی شده است با بهره گیری از متخصصین آموزش پیش دبستانی و متخصصین سنجش دبستان، کودکان با نیاز های خاص را برای سنجش ورود به دبستان آماده نمایند. همچنین در زمینه کمک های تحصیلی در طول سال تحصیلی به فعالیت می پردازند.

بخش بازی درمانی و رفتار درمانی

بازی درمانی و رفتار درمانی از دیگر قسمت های مرکز جامع توانبخشی دکتر صابر می باشد که به صورت تخصصی در زمینه اختلالات روانشناسی کودکان نظیر اختلالات خواب، ترس های کودکان، مشکلات اضطرابی ، همچنین در حیطه اختلالات رفتاری کودکان مانند پرخاشگری، گوشه گیری، رفتار های ناسازگارانه و … فعالیت می نماید. روانشناسان کودک با تجربه مرکز در کنار استفاده از تکنیک های رفتار درمانی در طول جلسات درمانی به مشاوره والدین در زمینه نحوه درست برخورد با کودک در محیط منزل جهت تسریع روند درمان می پردازند.

بازی درمانی در کوی فراز

بخش تست هوش و تست توجه و تمرکز مرکز کاردرمانی کودکان در تهران

در این بخش تمام آزمون های هوش نظیر تست وکسلر، تست هوش بینه، تست های ادراک بینایی نظیر فراستیگ، تست TVPS  ، همچنین تست تمییز شنیداری و تست ها و چک لیست های رفتاری جهت سنجش بیش فعالی و تست های تشخیصی اوتیسم و…. و تست های سنجش مهارت های حرکتی و رشد حرکتی کودک، تست سنجش مهارت های دست و نوشتاری به صورت کاملا تخصصی توسط متخصص تست مرکز انجام می گیرد.

نحوه ارزیابی کاردرمانی برای بزرگسال در بهترین مرکز کاردرمانی در تهران توسط دکتر صابر

جناب آقای دکتر صابر در جلسه ارزیابی، با در نظر گرفتن نوع بیماری و آسیب وارده، میزان ضعف عضلانی، مشکلات مفصلی، مهارت های تعادلی، کوتاهی عضلات، مهارت های دستی و مهارت های حرکتی نظیر توانایی نشستن، بلند شدن، ایستادن، راه رفتن و … را بررسی می نماید. با توجه به موارد فوق الذکر برنامه درمانی در حیطه کاردرمانی بزرگسالان برنامه ریزی می شود و مشخص می گردد بیماران بزرگسال نیاز به چه خدماتی از بهترین کاردرمانی برای بزرگسال می باشد.

سپس با توجه به شرایط بیمار بزرگسال یکی از درمانگران بهترین کاردرمانی در بزرگسالان در تهران برای بیمار مشخص شده و ایشان برای حد اقل سه ماه به کاردرمانی در منزل برای بیمار بزرگسال مشغول می شود. در این زمان کاردرمان بزرگسال موظف می باشد روند کامل درمان را برای جناب آقای دکتر صابر گزارش نماید. پس از گذشت سه ماه بیمار بزرگسال توسط جناب آقای دکتر صابر در بهترین مرکز کاردرمانی در بزرگسالان در تهران مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرند و برنامه درمانی بسته به پیشرفت بیمار تغییر می کند . در صورت وجود آسیب گفتاری و اختلالات بلع در بیمار بزرگسال ، جناب آقای دکتر صابر به ارزیابی گفتاردرمانی در این بیماران پرداخته و در صورت لزوم گفتار درمانی در منزل برای این بیماران تجویز می شود. از دیگر مواردی که ممکن است در بیماران بزرگسال دچار اختلال و آسیب شود، مهارت های ذهنی در بزرگسالان است که باید مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد. مهارت های حافظه بینایی و شنیداری، مهارت های حل مسئله، سرعت پردازش ذهنی،هماهنگی چشم و دست، تفکر انتزاعی و …. می باشد.

با توجه به ارزیابی اولیه در بیمار بزرگسال توسط جناب آقای دکتر صابر همه موارد مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت لزوم علاوه بر مهارتهای جسمی به مهارت های ذهنی توسط کاردرمانی خوب در بزرگسالان در تهران پرداخته می شود.

نحوه ارزیابی کاردرمانی برای کودکان در بهترین مرکز کاردرمانی برای کودکان در تهران:

با توجه به اینکه جناب آقای دکتر صابر تجربه بالینی فراوانی در زمینه کاردرمانی در کودکان در حیطه های مختلف دارند. در ارزیابی اولیه مشخص می شود که کودک از لحاظ حسی، ذهنی، شناختی ، درکی، حافظه ای ، مهارت های حرکتی، جسمی، مهارتهای ظریف دست، توجه شنوایی، توجه بینایی، توجه حرکتی، توجه کلامی، همچنین دستورپذیری و تحمل کاری، نسبت به سن تقویمی چقدر فاصله دارد. با استفاده از تست های روز دنیا ، توانایی ها و ضعف های کودکان مشخص می گردد. سپس با توجه به شرایط کودک، جناب آقای دکتر صابر برنامه درمانی و جلسات درمانی مورد نیاز را برای حداقل 3 ماه مشخص می نمایند.بعد از انجام سه ماه کاردرمانی خوب در کودکان ، بیمار مجددا جهت بررسی روند پیشرفت به یکی از بهترین مراکز کاردرمانی در تهران یعنی کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران و یا کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد مراجعه نموده و توسط جناب آقای دکتر صابر مورد بررسی قرار می گیرند و در صورت لزوم نحوه ارائه جلسات درمانی و تعداد جلسات قابل تغییر می باشد.با توجه به این نکته که در هر مرکز کاردرمانی کودکان در شرق و غرب تهران حداقل 39 کاردرمانگر از بهترین کاردرمان کودکان در تهران استفاده می شود، و در هر بخش کاردرمانی برای کودکان چندین کاردرمان خوب جهت ارائه خدمات درمانی وجود دارند که در صورت عدم همکاری کودک با یکی از همکاران کاردرمانی در کودکان امکان جا به جایی درمانگر و ادامه درمان با دیگر همکاران کاردرمانی کودکان وجود دارد.

درمان بیماران بزرگسال در بهترین مرکز کاردرمانی برای بزرگسالان در ایران

آیتم های کاردرمانی در بزرگسالان که در مرکز کاردرمانی تهران انجام می شود، شامل موارد زیر می باشد:

  1. انجام تمرینات کششی در دست ها، پاها و مفاصل مختلف جهت جلوگیری از دفورمیتی در اندام ها و افزایش دامنه حرکتی توسط کاردرمانی در بزرگسال در بهترین مرکز کاردرمانی در بزرگسال تهران
  2. تقویت عضلات در قسمت های مختلف از جمله اندام فوقانی، تحتانی، عضلات لگن، زانو و عضلات شکمی در جهت بهبود قدرت عضلات و تحمل عضلات توسط کاردرمانی خوب برای بزرگسال در بهترین مراکز کاردرمانی در بزرگسالان تهران.
  3. ایجاد مهارت های حرکتی در پوزیشن های مختلف از جمله ایجاد مهارت های نشستن، چهار دست و پا، دوزانو، ایستادن و راه رفتن توسط بهترین کاردرمانی برای بزرگسال در تهران.
  4. بهبود مهارت های تعادلی در ایستادن و راه رفتن توسط وسایل مختلف توسط بهترین کاردرمانی برای بزرگسالان تهران
  5. انجام توانبخشی تخصصی روی مهارت های دست بیمار بزرگسال در زمینه حرکات ظریف، قدرت گرفتن، نوشتن و مهارت های روزمره زندگی در بهترین مرکز کاردرمانی در تهران توسط کاردرمان خوب در بزرگسال
  6. در صورت نیاز به وسایل کمکی جهت بهبود مهارت های حرکتی از جمله ارتز ها و پروتزهای مختلف و همچنین عصای چهارپایه و واکرهای مختلف توسط کاردرمان بزرگسال در بهترین مرکز کاردرمانی تهران تجویز می شود.
  7. بهبود بخشیدن هماهنگی حرکتی بین اندام ها مانند هماهنگی چشم و دست، چشم و پاها، دست ها و پا ها با هم و…. جهت بالا بردن سرعت عمل در بیمار بزرگسال در بهترین مرکز کاردرمانی بزرگسالان در تهران.
  8. انجام تمرینات ذهنی در بیماران بزرگسالی که دچار اختلالات ذهنی می شوند از جمله تمرینات توجه بینایی، شنیداری، کلامی و همچنین تقویت حافظه حرکتی و قسمت های مختلف در جهت بهبود مهارت های زندگی توسط کاردرمانی برای بزرگسال در بهترین مرکز کاردرمانی در تهران.
  9. تسهیل سازی در جا به جایی بیمار از جمله تغییر وضعیت از خوابیده به نشسته، نشته به چهاردست و پا، نشسته به ایستاده و روی یک پا ایستادن و….. توسط کاردرمانی در بزرگسال در بهترین مرکز کاردرمانی بزرگسالان در تهران
  10. جلوگیری از دفورمیتی اندام ها و تنه و درمان اختلالات اسکلتال از جمله انحراف تنه، افتادگی مچ پاها و …. توسط کاردرمانی بزرگسالان در بهترین مرکز کاردرمانی در تهران.

کاردرمانی در منزل از دیگر امکانات کلینیک کاردرمانی دکتر صابر در زمینه کاردرمانی کودکان و کاردرمانی بزرگسالان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.