ارگوتراپیست مهدی صابر

تست وروذ به مدرسه

آزمون پیش دبستانی – تست ورود به دبستان- سنجش پیش دبستانی- سنجش ورود به دبستان| دکتر صابر

سر فصل مطالب

آموزش پیش دبستانی و تست ورود به دبستان( دکتر صابر)

همان طور برای هر کاری نیاز به آماده کردن پیش نیاز های متناسب با آن کار است ، کودک به منظور آماده شدن برای تست ورود به دبستان و تحصیل و زندگی نیاز به فراگیری پیش نیاز هایی دارد. این پیش نیاز ها برای کودک شامل آموزش پیش دبستانی مفاهیم اساسی و پایه است که انتظار می رود کودک در سنین پیش از دبستان این مفاهیم را فرا بگیرد، زیرا ضعیف بودن کودک در مهارت های پیش دبستانی می تواند باعث ضعف او در مهارت های تحصیلی شود .مرکز تست هوش دکتر صابر در زمینه آموزش مهارت های مورد نیاز برای ورود به مدرسه و انجام تست های تخصصی دبستان فعالیت می نماید.

جهت تماس با کلینیک کاردرمانی و گفتار درمانی جناب آقای دکتر صابر (کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران ، کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد) باشماره 09029123536 تماس حاصل فرمایید.

چند مورد از مفاهیم و مهارت هایی که لازم است کودک در سنین بیش از تست ورود به دبستان را یاد بگیرد عبارت است از:

مفاهیم شناختی پیش دبستانی:شناخت رنگ ها- اعضای بدن- اشیا- میوه ها و حیوانات و….

مفاهیم پیش نیاز ریاضی: (کوچک وبزرگ-بلند وکوتاه-سنگین وسبک- چاق و لاغر- پهن باریک – بیش تر وکم تر- دور ونزردیک- قبل وبعد- گرما و سرما-بالا و پایین-چپ وراست- زیر و رو)

مفاهیم مربوط به محیط فیزیکی: آشنایی با آب ،خاک، سنگ و کوه و جاندارن

هماهنگی حرکتی ظریف و درشت: پریدن- دویدن- مهارت های پیش نوشتاری- نخ کردن مهره و…

آموزش پیش دبستانی

خدمات مرکز توانبخشی دکتر صابر

مرکز توانبخشی دکتر صابر با دارا بودن دو شعبه در غرب و شرق تهران (کلینیک پایا در پاسداران و کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد) در زمینه آموزش پیش دبستانی و درمان اختلالات و مشکلات مرتبط با آن مانند اختلالات یادگیری و بیش فعالی و نقص، کودکان فلج مغزی و کودکان اوتیسم مشغول به فعالیت می باشد.

مرکز دکتر صابر مجهز به بخش های:

آموزش مفاهیم پیش دبستانی

تست های تخصصی هوش و تست های ورود به دبستان

بخش تقویت مهارت های دست کودکان

بخش کاردرمانی در مهارت های حرکتی

بخش کاردرمانی ذهنی و تقویت مهارت های ادراکی

تقویت توجه و تمرکز بینایی

تقویت توجه و بهبود مهارت های شنیداری

سنسوری روم و استفاده ار مدالیته های الکترونیکی جهت آموزش

گفتاردرمانی کودکان

بازی درمانی

خدمات کاردرمانی در منزل و گفتاردرمانی در منزل از دیگر خذمات مهم ایم مرکز می باشد.

آیا کودک من نیاز به آموزش پیش دبستانی دارد؟

ممکن است وقتی کودک شما وارد مدرسه شد پس از مدتی متوجه شوید در مقایسه با سایر کودکان از نظر وضعیت تحصیلی پیشرفت قابل قبولی ندارد و اگر در مورد اختلات یادگیری مطالبی شنیده باشید احتمالا این سوال برای شما پیش می آید که آیا کودک من دچار اختلالات یادگیری است؟ اگر این طور است چه آینده تحصیلی خواهد داشته؟در اینجا ابتدا توضیحی در مورد اختلالات یادگیری ارائه می شود:
دانش آموزی که به رغم نداشتن عقب ماندگی ذهنی ، نقص شنیداری و دیداری یا حرکتی و داشتن محیط فرهنگی یا اقتصادی مناسب ، با توجه به توانایی هوشی خود به پیشرفت مورد نظر در خواندن ، نوشتن ، محاسبات ریاضی و یا بیان دست نیافته است.
کودک دارای اختلال یادگیری هوش تقریباً عادی دارد ، به خوبی صحبت می کند . مانند کودکان دیگر با همسالان خود ارتباط برقرار کرده و در خانه همکاری لازم با والدین را دارد که همین موارد باعث می شود پذیرش این مشکل از طرف والدین سخت شده و با وارد کردن فشار به کودک مشکلی را بیشتر کنند ولی باید توجه داشت که اختلال یادگیری به معنای کم هوش بودن کودک نیست ، تنها این کودکان نیاز به آموزش و رسیدگی خاص دارند و بهترین عکس العمل والدین در مواجهه با این مشکل این است که هر چه سریع تر از گروه متخصصان در این امر کمک بگیرند زیرا این کودکان به آموزش های ویژه ای نیاز دارند که از روش های معمول و متداول که سایر کودکان از آن استفاده می کنند متمایز است.
کودک مبتلا به اختلال یادگیری ممکن است در یکی از زمینه های خواندن ، نوشتن ، محاسبات و یا حتی همه ی موارد یاد شده دچار مشکل باشد. این مشکلات باعث می شود دانش آموز در مدرسه از نظر درسی با شکست رو به رو شود و این امر موجب دلسردی ، بی انگیزگی ، نداشتن اعتماد به نفس و بیزاری و فرار از مدرسه در او می شود.
ضعیف بودن کودک در مهارت های پایه می تواند باعث عدم پیشرفت و ضعف او در مهارت های تحصیلی شود و با توجه به اینکه دانش آموز در کدام یک از مهارت های پایه دچار ناتوانی است یکی از اختلالات خواندن ، نوشتن ، دیکته و ریاضی در او به وجود می آید.

علل اختلالات یادگیری

عوامل آموزشی مانند تدریس نامناسب و ناکافی به کودک ، روش نامناسب تدریس به کودک ، انتظار بیش از اندازه بسیار پایین از کودک همچنین عوامل محیطی مانند سلامتی ، تغذیه و بهداشت و عوامل روانی می تواند منجر به مشکلات یادگیری برای کودک شود.
یکی از انواع اختلالات یادگیری اختلال در خواندن یا نارسا خوانی است که این مورد یکی از بزرگترین مشکلات کودک دارای اختلال یادگیری است. زیرا چنین دانش آموزی شانس زیادی برای پیشرفت در مدرسه ندارد. کودکی که دارای اختلال در خواندن است در کودک دستور زبان ، خواندن و نوشتن بیان افکار خود به صورت شفاهی ، درک کلمه و متن ، خزانه واژگان عمومی ، هجی کردن کلمات با مشکلرو به رو است. کودک ممکن است صرف ب و ت را تشخیص ندهد. اختلال در نوشتن یا بیان کتبی یکی دیگر از انواع اختلالات یادگیری است ، کودک مبتلا به این نوع اختلال ممکن است در املانویسی ، انتقال افکار خود روی کاغذ ، نوشتن حروف ، تمیز و منظم نوشتن ، با مشکل مواجه شود . باید توجه داشت که نوشتن یک کلمه سخت تر و پیچیده تر از خواندن آن است و معلم کودک مبتلا به اختلال در نوشتن ممکن است از کند بودن کودک در انجام تکالیف ناراضی باشد. اختلال در ریاضی نوع دیگری از اختلالات یادگیری است. ممکن است بسیاری از کودکان در درس ریاضی مشکلاتی داشته باشند اما کودک مبتلا به اختلال یادگیری در ریاضی در مقایسه با سایر کودکان با مشکلات بیشتری مواجه است . این کودک ممکن است با علائم ریاضی ، حفظ اعداد ، حفظ جدول ضرب ، اصول شمارش از شمارش ده تایی و شمارش پنج تایی ، حل مسئله ، درک روابط فضایی ، شمارش و تشخیص اعداد و گفتن ساعت با مشکل رو به رو شود.

نمونه ای از سوالات سنجش پیش دبستانی

در سنجش پیش دبستانی از کودک خواسته می شود به سوالاتی مانند موارد زیر پاسخ دهد:

  • اسم و فامیل خود را بگو
  • برادر پدر تو چه نسبتی با تو داره؟
  • نام چند رنگ رو بگو؟
  • خانه شما در چه خیابانی قرار دارد؟
  • از یک تا ده بشمار؟
  • چند مهره آبی روی میز هست؟
  • چند حیوان وحشی نام ببر؟
  • مانند من با مداد این مسیر را داخل جاده ادامه بده و مواظب باش به خط ها برخورد نکنی
  • چند وسیله نقلیه نام ببر
  • یک آدم بکش و اجزای آن را کامل کن

قابل ذکر است سوالاتی که در سنجش ورود به مدرسه پرسیده می شود برای هر کودک متفاوت است. ممکن است سوالاتی از کودک پرسیده شود که جواب آن را نداند اما این باعث نگرانی نیست. چون در آزمون سنجش ورود به مدرسه میزان درک و بهره هوشی کودک مورد ارزیابی قرار می گیرد و سوالات مطرح شده در آن ربطی به اطلاعات عمومی کودک ندارد. در حقیقت اینگونه می توان مطرح کرد که هدف از سنجش پیش دبستانی مشخص نمودن توانایی های درک و فهم کودک و توانایی یادگیری او در مدرسه می باشد نه اطلاعات و توانایی خواندن یا ریاضیات کودکان. برای همه والدین آماده سازی کودک برای تست ورود به مدرسه مسئله مهمی است که با توجه به تجربه بالای روانشناسان کودک مرکز دکتر صابر این امر به سادگی امکان پذیر است. با ارزیابی دقیق توانایی ها و ضعف های کودکان و تقویت توانایی های اجرایی مغز کودکان، می توان آنها را در زمینه آموزشی آماده ساخت.

سنجش ورود به مدرسه
سنجش ورود به مدرسه

اتاق تاریک، اتاق پردازش شنیداری، بخش مهارت های دستی، کاردرمانی ذهنی و دیگر بخش های مرکز توانبخشی دکتر صابر به صورت گروهی در حیطه پرورش مهارت های پیش دبستانی در کودکان فعالیت می نمایند. با تشخیص به موقع مشکلات و ضعف های کودکان و انجام جلسات درمانی پیوسته و منسجم می توان به کودکان با نیاز های خاص کمک نمود که در کنار دیگر دانش آموزان در مدارس عادی به آموزش مشغول شوند و از یک زندگی نرمال و استاندارد بهرمند گردند. قابل ذکر است در صورتی که کودک نتواند تست های معمول ورود به مدرسه را با موفقیت بگذراند مجبور به انجام سنجش تکمیلی برای ارزیابی دقیق تر و ارجاع به سیستم آموزش و پرورش استثنایی می باشد. که با توجه به توانایی کودک به مدارس خاص ارجاع داده می شود.

مرکز سنجش پیش دبستانی

بهترین کلینیک سنجش پیش دبستانی در تهرانپارس

مرکز سنجش پیش دبستانی در نیاوران

مرکز سنجش پیش دبستانی سعادت آباد

بهترین مرکز سنجش پیش دبستانی در ستارخان

کلینیک سنجش پیش دبستانی در پاسداران

بهترین کلینیک سنجش پیش دبستانی در شمال تهران

مرکز سنجش پیش دبستانی در شرق تهران

بهترین کلینیک  سنجش پیش دبستانی در پونک

بهترین مرکز سنجش پیش دبستانی در ولنجک

بهترین کلینیک سنجش پیش دبستانی در فرمانیه

کلینیک سنجش پیش دبستانی در شهرک غرب

مرکز سنجش پیش دبستانی غرب تهران

کلینیک سنجش پیش دبستانی در شریعتی

بهترین مرکز سنجش پیش دبستانی در مرزداران

مراکز سنجش پیش دبستانی در سیدخندان 

سنجش پیش دبستانی در جنت آباد

بهترین مرکز سنجش پیش دبستانی دهکده المپیک

بهترین کلینیک سنجش پیش دبستانی اسلام شهر

سنجش پیش دبستانی در تجریش

بهترین مرکز سنجش پیش دبستانی در قلهک

سنجش پیش دبستانی خوب در تهرانسر

مرکز سنجش پیش دبستانی در ونک

کلینیک سنجش پیش دبستانی در نارمک

بهترین مرکز سنجش پیش دبستانی پیروزی

سنجش پیش دبستانی در سعادت آباد

بهترین مرکز سنجش پیش دبستانی ستارخان

سنجش پیش دبستانی ولنجک

مرکز سنجش پیش دبستانی پاسداران

بهترین مرکز سنجش پیش دبستانی در شرق تهران

سنجش پیش دبستانی در غرب تهران

بهترین مرکزسنجش پیش دبستانی در تهران

مراکز سنجش پیش دبستانی در مرزداران

سنجش پیش دبستانی نیاوران

مرکز سنجش پیش دبستانی در جنوب تهران

کلینیک سنجش پیش دبستانی در جنوب تهران

مرکز سنجش پیش دبستانی در انقلاب

مرکز سنجش پیش دبستانی در یوسف آباد

کلینیک سنجش پیش دبستانی خوب در منظریه

بهترین مرکز سنجش پیش دبستانی در ظفر

مرکز سنجش پیش دبستانی تهران نو

کلینیک سنجش پیش دبستانی در افسریه

۴ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • پیگیری و نظارت کامل آقای دکتر صابر بر نحوه درمان بچم خیلی تاثیر گذار بود بسیار ممنونم

    پاسخ
  • تست هایی که آقای دکتر با دخترم کار کردن خیلی شبیه تست های سنجش مدرسه بود و دخترم به راحتی قبول شد تجربه و دلسوزی ایشون واسه بچه ها واقعا تحسین برانگیزه

    پاسخ
  • بچه من یک سال از مدرسه عقب افتاده بود آقای دکتر من رو راهمایی کردن و پسرم زیر نظر آقای دکتر کلاس های متعدد آموزشی و ذهنی و اتاق تاریک شرکت کرد و پارسال تست ورود به مدرسه رو قبول شدخیلی از این موضوع خوشحالم واقعااا ازتون متشکرم آقای دکتر خیلی دعاتون میکنم

    پاسخ
  • متاسفانه بچه من پارسال تست ورود به مدرسه رو قبول نشده و ۱ سال از مدرسه عقب افتاده خواهش میکنم کمکم کنید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.